به نقض تفاهم‌نامه واكنش سنگین خواهیم داشت

سرپرست وزارت دفاع كشورمان هشدار داد: نیروهای مسلح ایران به هرگونه نقض مفاد تفاهم واكنش سنگین و پشیمان‌كننده‌ای خواهند داشت.

1405/04/01
|
09:23
|

سردار سرتیپ سید مجید ابن‌الرضا، سرپرست وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «خواجه محمد آصف»، وزیر دفاع جمهوری اسلامی پاكستان، ضمن تسلیت جان‌باختن جمعی از افسران و سربازان ارتش پاكستان در حادثه سقوط بالگرد، از مواضع و رویكرد سازنده دولت و نیروهای مسلح پاكستان در حمایت از جمهوری اسلامی ایران قدردانی كرد.

سرپرست وزارت دفاع با اشاره به مواضع وزیر دفاع پاكستان در موقعیت‌های مختلف به‌ویژه در اجلاس وزرای دفاع سازمان همكاری شانگهای، از حمایت اسلام‌آباد در محكومیت تجاوز به جمهوری اسلامی ایران تقدیر كرد و گفت: دولت و ملت ایران هیچ‌گاه لطف و همراهی دوستان خود در دوران سختی را فراموش نخواهند كرد.

وی همچنین از اعلام مواضع، همبستگی و حمایت معنوی دولت، ملت و مقامات عالی‌رتبه نظامی پاكستان در قبال جنگ و تجاوز علیه ایران تشكر كرد و جمهوری اسلامی پاكستان را از كشورهای دوست و برادر ایران با نقشی مهم در تحولات منطقه‌ای دانست.

سرپرست وزارت دفاع در ادامه با قدردانی از تلاش‌های دولت و نیروهای مسلح پاكستان در روند مذاكرات و امضای تفاهمات اخیر، تأكید كرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وجود امضای سند تفاهم‌نامه، هیچ‌گاه به دشمن بدعهد اعتماد نداشته و در صورت نقض مفاد تفاهم، واكنش سنگین و پشیمان‌كننده‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان، سوریه و تقدیر از مواضع شخص ایشان در قبال تحولات منطقه، جهان اسلام به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و نیز محكومیت اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه، تصریح كرد: حیات این رژیم منحوس كه شر مطلق در منطقه و جهان است، در گرو تنش‌آفرینی و ایجاد بحران در منطقه است و كشورهای اسلامی باید با اتحاد و انسجام عملی مانع از تداوم این روند شوند.

سرپرست وزارت دفاع همچنین با یادآوری پیشنهاد تشكیل «كمربند امنیت منطقه‌ای جهان اسلام» با حضور كشورهایی نظیر ایران، پاكستان، عربستان، تركیه، مصر و سایر كشورهای اسلامی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای رایزنی با كشورهای منطقه در این خصوص اعلام كرد.

وزیر دفاع پاكستان مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات را ستود و اظهار داشت: مردم و نیروهای مسلح ایران با ایمان و اعتقاد كامل همانند صخره‌ای در برابر تجاوز ایستادند و نوع و كیفیت این مبارزه در تاریخ ثبت خواهد شد.

وزیر دفاع پاكستان در این گفت‌وگو، روابط دو كشور را روابطی برادرانه توصیف كرد و گفت: مردم پاكستان نسبت به ایران احساسات برادرانه داشته و همواره برای ملت ایران دعا می‌كنند و به مقاومت و ایستادگی آنان افتخار می‌كنند. وی ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی، ابراز امیدواری كرد پس از تثبیت شرایط منطقه، فصل نوینی در همكاری‌های دوجانبه برای پیگیری ترتیبات امنیتی منطقه‌ای جهان اسلام با هدف مقابله با تجاوزات و زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه انجام شود. ایشان همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه و تشبیه این رژیم به غده سرطانی در منطقه، اظهار داشت: جنایات این رژیم در طول سه سال گذشته بیشتر از كل جنایاتی است كه در كل جهان صورت گرفته است.

دسترسی سریع