متخصص تغذیه گفت: بهتر است پس از مصرف داروی تیروئید، دستكم 20 تا 30 دقیقه صبر شود و سپس غذا صرف شود.
عبدالرضا نوروزی، متخصص تغذیه در رادیو سلامت درباره تغذیه در بیماران كم كاری تیروئید گفت: برای مبتلایان به كم كاری تیروئید، محدودیت سختگیرانه و قطعی برای مصرف كلم وجود ندارد؛ اما زمان مصرف آن در كنار داروی تیروئید اهمیت زیادی دارد و بهتر است بین مصرف دارو و صرف غذا فاصله ایجاد شود.
وی اضافه كرد: كلم به خودی خود مادهای ممنوعه نیست، اما لازم است درباره زمان مصرف آن و ارتباطش با داروی تیروئید دقت كافی وجود داشته باشد.
این متخصص تغذیه توضیح داد: كلم ممكن است تا حدی جذب ید و هورمونهای تیروئید را كاهش دهد. به همین دلیل، افرادی كه قرص تیروئید مصرف میكنند باید دقت داشته باشند كه داروی خود را با فاصله از غذا بخورند تا روند جذب آن دچار اختلال نشود.
نوروزی یادآور شد: بهتر است پس از مصرف داروی تیروئید، دستكم 20 تا 30 دقیقه صبر شود و سپس غذا صرف شود.
به گفته وی، مصرف صبحانه بلافاصله پس از خوردن قرص تیروئید میتواند با جذب دارو تداخل ایجاد كند، بنابراین بهتر است وعدههای غذایی دیگر برای مصرف كلم در برنامه روزانه در نظر گرفته شود.
این متخصص تغذیه افزود: كلم را میتوان در وعدههای دیگر روز گنجاند و نیازی به حذف كامل آن از رژیم غذایی نیست.