یک عضو کمیسیون آموزش: وزارت آموزش و پرورش برای چگونگی آغاز سال تحصیلی سناریوهای مختلف را بررسی کند


اگر برای سال جدید امکان برگزاری کلاس با رویکرد قبلی فراهم نشد باید الگوهای متفاوتی را در نظر داشته باشیم.

1399/04/09
|
08:48


وزارت آموزش و پرورش برای چگونگی آغاز سال تحصیلی سناریوهای مختلف را بررسی کند
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌هایی که کروناویروس برای برگزاری کلاس‌های مدارس ایجاد کرده، موضوع تقسیم دانش‌آموزان برای حضور سه روزه در مدارس را امری مطلوب دانست و گفت که لازم است برای سال تحصیلی پیش‌رو سناریوهای مختلفی را در نظر داشته باشیم.

به گزارش رادیو پیام به نقل از ایسنا درباره زوج و فرد شدن مدارس جهت کاهش ازدحام دانش‌آموزان در کلاس‌ها، اظهار کرد: باید نسبت به رویکرد آینده فضای آموزشی کشور توجه لازم را داشته باشیم، چون آینده بیماری کرونا فعلا مشخص نیست به همین دلیل لازم است وزارت آموزش و پرورش در یک کارگروه تخصصی سناریوهای مختلفی را برای آغاز سال تحصیلی در نظر قرار دهد.

نماینده مردم بجنورد ادامه داد: از جمله این‌که اگر برای سال جدید امکان برگزاری کلاس با رویکرد قبلی فراهم نشد باید الگوهای متفاوتی را در نظر داشته باشیم. از جمله این‌که احتمال دارد برای کاهش ازدحام، کلاس‌ها به صورت سه روزه تقسیم شده و دانش‌آموزان در دو بخش در سه روز متفاوت در مدارس تقسیم شوند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با وجود این موضوع امکان دارد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تحت الشعاع قرار گیرد. در این موضوع باید در بحث آموزش مجازی نیز اقدامات لازم را انجام داد. برای مثال برای روزهایی که امکان حضور دانش آموزان وجود ندارد بحث آموزش مجازی را در نظر داشته باشیم پیشنهاد ما این بود که مجموعه دستگاه‌های مختلف و مرتبط با این حوزه کارگروهی تشکیل دهند و برای آغاز سال آموزشی در حوزه فضای مجازی بررسی لازم را داشته باشد.

وحیدی اظهار کرد: ما باید تمام ابعاد و موارد را برای سال تحصیلی آینده لحاظ کنیم. لازم است اکنون کارگروه مربوطه به این موضوع ورود کند و همه موارد را در اقدامات خود لحاظ کند. همچنین وزیر آموزش و پرورش به عنوان متولی این موضوع باید اقدامات لازم را انجام داده و سایر وزارتخانه‌های مرتبط با او همکاری کنند.

وی با بیان اینکه حتما رویکرد زوج و فرد شدن مدارس می‌تواند کمک کند، تصریح کرد: ما باید به هرحال ارتباط آموزشی را به نوعی با دانش‌آموزان برقرار نگه داریم به گونه‌ای نباشد که آموزش تعطیل بماند، در واقع باید رویکردی اتخاذ کنیم که در بحث مدارس حتی اگر الگوی کاملا فعال را شاهد نیستیم، کاری کنیم تا ارتباط به صورت کامل قطع نشود.

انتهای پیام

دسترسی سریع