رئیس منتخب شورای پنجم تهران: یكی از كارهایی كه در شورای پنجم دنبال می كنیم، شفاف سازی قانون شهرسازی است، تفصیل پذیری قانون باید رفع و شفافیت بر قانون حاكم شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبكه خبر، محسن هاشمی درباره آلودگی هوای تهران اظهارنظر كرد: زحمات زیادی برای رفع آلودگی هوای تهران كشیده شده است. همچنین تنها راه ممكن برای رفع ترافیك شهری، جایگزین كردن راه آهن شهری برای كلان شهر تهران است.
وی ادامه داد: ما باید 12 خط مترو داشته باشیم و 10 میلیون نفر را با این روش جا به جا كنیم، 5 میلیون نفر هم با اتوبوس جا به جا می شوند كه مجموعا 15 میلیون نفر می شود كه می تواند حجم ترافیك را به طور چشمگیری كاهش دهد.
محسن هاشمی افزود: در بخش اتوبوسرانی باید این شبكه را بر مترو عمود كنیم كه برای رسیدن به این مرحله، باید بین 7 تا 9 هزار اتوبوس به شبكه ناوگان اتوبوسرانی و 3 هزار واگن داشته باشیم، ما در حال حاضر تونل و ریل ها را ساخته ایم اما واگن نداریم كه افزایش واگن می تواند زمان رسیدن آن را به 3 دقیقه كاهش دهد.
او ادامه داد: ما براساس قوانین موجود می خواهیم در سطح تهران سیستم حمل و نقل كارایی داشته باشیم.
منتخب ریاست پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود: یك سری از نظارتها توسط مردم صورت می گیرد و مردم از طریق تماس با شهرداری، مشكلات شهری را اطلاع رسانی می كنند، به طور مثال آلودگی صوتی، دستفروشی و ساخت و ساز غیرمجاز به ترتیب سه مورد از مهمترین شكایت های مردمی است.
او گفت: یك سری از شكایت ها هم مربوط به فساد داخلی در شهرداری است كه باید رسیدگی شود، بنابراین نظارت در شورای پنجم باید جدی تر از شورای چهارم دنبال شود.
هاشمی تاكید كرد: یكی از كارهایی كه در شورای پنجم دنبال می كنیم، شفاف سازی قانون شهرسازی است، تفصیل پذیری قانون باید رفع و شفافیت بر قانون حاكم شود.
چمران: تفكرات جناحی در تصمیمات اصلی شورا دخیل نبود
رئیس شورای چهارم شهر تهران نیز در ادامه این گفتگو با اعلام اینكه در شورای چهارم نظارت هوشمند بر خیابان ها را دنبال كردیم، افزود: تا پیش از این تهران برنامه جامعی در این باره نداشت كه در سال 92 طرح جامعی برای تهران نگارش و تدوین شد و سیستمی طراحی كردیم تا هر پروانه ای كه برای ساختمان ها آماده می شود، به صورت برخط ببینیم و به تخلفات واكنش نشان دهیم.
او ادامه داد: ما توانستیم بروكراسی های اداری را كم كنیم و از حضور فیزیكی مراجعان بكاهیم.
مهدی چمران افزود: بخش اعظم نامه های مردم تقاضا برای اشتغال، درخواست كمك مالی و یا تخفیف در عوارض بوده كه این امر غیرممكن است، گرفتن تراكم هم بخش دیگری از درخواست هاست كه این امر هم تخلف به حساب می آید.
رئیس شورای شهر چهارم در پایان تاكید كرد: نقطه قوت شورای چهارم این بود كه تفكرات جناحی در تصمیمات اصلی شورا دخیل نبود.