دیزنی از برنامههای جشنی كه برای گرامیداشت 100 سالگیاش در اروپا برگزار میكند رونمایی كرد.
به گزارش رادیو پیام از خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، غول هالیوودی با برنامههای مختلف 100 ساله شدناش را جشن میگیرد.
كمپانی والت دیزنی 100 ساله شدنش را در سال 2023 با مجموعهای از نمایشگاهها، كارهای تجربی، برنامههای موسیقی و ارایه محصولات جدید در اروپا، خاورمیانه و آفریقا جشن میگیرد.
دیزنی با برنامهای ویژه كه شامل اجراهایی از دیزنیلند پاریس و با حضور بازیگران «شیر شاه» بود، اعلام كرد 16 اكتبر سال آینده این كمپانی 100 ساله میشود و به همین مناسبت با برنامههایی كه با تمركز بر داستانها و شخصیتهای خلق شده توسط این كمپانی ساخته میشود، جشنی در سال 2023 ترتیب داده میشود.
در این برنامه كه در لندن برگزار شد، نیكول مورس مدیر بخش استراتژی بازاریابی دیزنی گفت از این طریق دومین قرن خلق جادو را آغاز میكنیم.
برپایی مجموعه كنسرتهایی از موسیقیهای فیلمهای دیزنی با ترانههایی از فیلمهایی چون «دیو و دلبر»، «انكانتو»، «جنگستارگان» و «مری پاپینز» در سراسر بریتانیا كه از 31 ماه می تا 8 ژوئن در شهرهای مختلف برگزار میشود، تور موسیقی در آلمان كه از 13 آوریل در كیل شروع میشود و در طول 3 هفته به 16 منطقه دیگر آلمان، سوییس و اتریش ادامه مییابد و در نهایت به پاریس میرسد از جمله این برنامههاست.
برپایی نمایشگاهی كه مهمانان را به سفری در گذشته دیزنی میبرد و آنها را در داستانهایی كه از سال 1923 تاكنون خلق شده غوطهور میسازد و در آن صدها قطعه از تاریخ این كمپانی از جمله آثار هنری، مصنوعات، لباسها و وسایل و آثار مربوط به فیلمهای مختلف در معرض دید قرار میگیرد از دیگربرنامههاست. این نمایشگاه ابتدا در آمریكا و سپس در مونیخ و سراسر اروپا و در پاییز در لندن برپا میشود.
تجربه دنیای دیزنی در فضایی به وسعت هزار مترمرقع در 4 فضای متفاوت برای تجربه حس حضور در دنیای «آلیس در سرزمین عجایب»، «لیلو واستیچ»، «شیر شاه» و «میكی و دوستان» از دیگر برنامههاست. امكان كسب این تجربه از ماه می تا اكتبر در سراسر بریتانیا، فرانسه و آلمان و اسپانیا فراهم میشود.
همچنین گفته شد دیزنی 100 سال شخصیتها، داستانها و تولیدات خود و اینكه چگونه دیزنی، پیكسار، جنگ ستارگان، مارول و نشنال جیوگرافیك به والدین در ایجاد تجربیات بازی مشترك با فرزندانشان كمك میكنند را گرامی میدارد و با كمپینی جهانی والدین و سرپرستان خانوادهها را تشویق میكند تا بازی تخیلی را با زندگی روزمره خود درآمیزند.
همزمان جشن 30 ساله شدن دیزنیلند پاریس از سال نو آغاز میشود و به مدت یك سال ادامه مییابد.
دیزنی در عین حال با ایجاد ویترینهای مجازی تعاملی قصد دارد تجربه جدیدی را برای كاربران فروشگاه آنلاین خود فراهم كند تا كاربران بتوانند با كلیك روی موضوع مورد نظرشان، آنها را در دنیای مجازی پیدا كنند و در این فضا، تعامل داشته باشند. دسترسی به اطلاعاتی همچون موسیقی متن فیلمها و برنامههای ویژه دیزنی برای استفاده یا خرید از این طریق ممكن میشود.