دستورالعمل صدا و سیما برای تبلیغات برابر نامزد‌های انتخابات مجلس هفته آینده تصویب می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات كشور گفت كه دستورالعمل سازمان صدا و سیما برای فراهم كردن شرایط تبلیغات برابر نامزد‌های انتخاباتی در برنامه‌های این سازمان، هفته آینده تصویب می‌شود.

1402/10/18
|
11:49
|

محسن اسلامی گفت: دستورالعمل صدا و سیما به «الزامات محتوایی، فنی، بارگذاری محتوا، زمان بندی پخش تبلیغات، نظارت و ارزیابی و كمیته بررسی شكایات» پرداخته و در اختیار اعضای هیئت اجرایی مركزی انتخابات قرار گرفته است.
به گفته سخنگوی ستاد انتخابات كشور، رئیس صدا و سیما درباره برنامه‌های این سازمان برای امكان تبلیغات برابر نامزد‌های انتخاباتی و افزایش مشاركت به اعضای هیئت اجرایی مركزی انتخابات گزارش داده و اعضای این هیئت هم از بستر‌های آماده شده استقبال كردند.
با اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه امسال، علاوه بر دستگاه‌های دولتی، صدا و سیما هم مأمور فراهم كردن فرصت تبلیغاتی برابر برای همه نامزد‌های انتخابات مجلس شد.
رئیس صدا و سیما پیشتر گفته كه با رفع محدودیت قانونی این سازمان برای استفاده از امكانات تبلیغاتی، به نامزد‌های انتخابات دوره دوازدهم مجلس فرصت برابر تبلیغاتی می‌دهد.

صدا و سیما كه از راه اندازی نزدیك 200 شبكه برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه خبر داده بود، به تازگی پخش آزمایشی تعدادی از این شبكه‌های انتخاباتی را شروع كرده.
اوایل دی ماه معاون فنی صدا و سیما از راه اندازی این شبكه‌ها در استان‌های قزوین و زنجان خبر داد و گفت كه شبكه‌ها به زودی در 13 استان دیگر هم راه اندازی می‌شود.
به گفته علیرضا شریفی، برای راه اندازی این شبكه‌های محلی انتخاباتی نزدیك 250 میلیارد تومان هزینه شده.
معاون فنی صدا و سیما این را هم گفت كه اغلب تجهیزاتی كه صدا و سیما استفاده كرده، بومی است و قبلا كشور تجربه ساخت آن‌ها را داشته است.

دسترسی سریع