دبیر روابط بین سازمانی بنیاد ملی بازیهای رایانهای كشور گفت: صنعت بازی میتواند در زمینههای فرهنگ، اقتصاد و اشتغالزایی در كشور تاثیرگذار باشد.
محمد فاضلی، دبیر هماهنگی استانها و روابط بین سازمانی بنیاد ملی بازیهای رایانهای كشور، درباره تولید بازیهای ویدئویی در كشور، افزود: نزدیك به 5 هزار بازی ویدئویی ایرانی توسط 500 تیم فعال بازیساز در 26 استان كشور تولید شده است، البته تعداد بازیسازها در كشور 3 هزار و 500 نفر است كه تمامی این افراد در این زمینه فعال هستند.
وی گفت: در یك پیمایش كه در سال 1400 توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای كشور انجام شد، تعداد بازیكنهای حرفهای در كشور 34 میلیون مشخص شد، بازیكنهایی كه روزانه حدود 90 دقیقه از وقت خود را به بازیهای رایانهای اختصاص میدهند.
فاضلی ادامه داد: تعداد بازیكنهای حرفهای در كشور 4 میلیون نفر است و این افراد نیز در طول روز 2 ساعت از وقت خود را صرف بازیهای رایانهای میكنند.
دبیر هماهنگی استانهای بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، در ادامه بیان داشت: بنیاد ملی بازیهای رایانهای با ایجاد یك تارنما با نام چه بازی به معرفی بازیها و سواد بازی خانوادهها میپردازد تا افراد جامعه بتوانند هر چه راحتتر بازی مناسب خود را براساس رده بندی سنی خود و فرزندانشان انتخاب كنند، به طور كلی بازیها در تارنمای چه بازی براساس رده سنی مثبت 3، مثبت 7، مثبت 12، مثبت 15 و مثبت 18 رده بندی شده است.
فاضلی درباره هزینه مالی بازیهای ویدئویی در كشور گفت: براساس پیمایشی كه در سال 1400 انجام شد، مجموع هزینهای كه بازیكنهای بازیهای ویدئویی چه در بخش سخت افزار و چه در بخش نرم افزار در زمینه بازیهای ویدئویی در كشور داشتند حدود 19 هزار میلیارد تومان بوده است. به طور كلی میتوان گفت این صنعت قابلیت اشتغال زایی دارد به طور مثال این حوزه در دوران كرونا توانست نسبت به سالهای گذشته مخاطبان بسیاری را جذب كند.