معاون مدیركل درمان مستقیم سازمان تأمیناجتماعی گفت: 50 درصد ظرفیت نوبت دهی مراكز درمانی تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری خواهد بود.
دكتر احمدرضا خزاعی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از 46 میلیون بیمه شده در كشور دارد و به صورت درمان مستقیم و غیر مستقیم 50 درصد جمعیت كشور را تحت پوشش دارد.
وی افزود: بر اساس قانون مراكز درمانی تامین اجتماعی باید به سامانه نوبت دهی الكترونیك وزارت بهداشت متصل باشند و این اقدام در حال پیگیری و انجام است.
خزاعی با بیان اینكه تعداد مراكز ملكی سازمان تامین اجتماعی بالغ بر 79 بیمارستان ملكی و بیش از 320 مركز درمان سرپایی در سراسر كشور است كه هر كدام بنا به ظرفیت مشخصی نوبت دهی الكترونیك دارند، ادامه داد: بر اساس قانون 25 درصد ظرفیت نوبت دهی مراكز ما مربوط به نظام ارجاع است و 25 درصد دیگر به صورت حضوری یا سرپایی و اورژانسی و 50 درصد الكترونیك و تلفنی یا غیر حضوری خواهد بود، زیرا نمی توان تمام ظرفیت نوبت دهی را به صورت الكترونیك در نظر گرفت.
معاون مدیركل درمان مستقیم سازمان تأمیناجتماعی گفت: البته همچنان مشكلاتی در نوبت گرفتن بیماران در مراكز درمانی وجود دارد كه چاره آن تقویت نظام ارجاع در داخل شبكه سلامت سازمان تأمیناجتماعی است.
خزاعی افزود: آخرین وضعیت نوبت دهی الكترونیك در مراكز ملكی سازمان تامین اجتماعی در كشور به صورت میانگین 30 درصد است و به تفكیك استانها، در استان تهران 23 درصد، اصفهان 28 درصد، البرز 29 درصد، یزد 32 درصد، خراسان شمالی 60 درصد، كرمان 67 درصد، خراسان رضوی 72 درصد، خوزستان 10 درصد، سیستان و بلوچستان 51 درصد، گیلان 71 درصد، و. است.
وی ادامه داد: همچنین میانگین كشوری نوبت دهی بر اساس نظام ارجاع از سطح یك به بالاتر، در كشور 8.4 درصد است و استانهای اصفهان با 11.2 درصد، خراسان رضوی 10.7 درصد و خراسان شمالی 12.6 درصد بیشترین سهم را دارند و در بخش نوبت دهی نظام ارجاع در سطح بندی دیگر استانهای اصفهان با 84 درصد، البرز با 80.1 درصد و ایلام با 85.4 درصد بیشترین سهم را دارند و میانگین كشوری در این بخش نیز 74.6 درصد است.
وی گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه نوبتدهی متمركز وزارت بهداشت، امكان نوبتدهی الكترونیك به صورت اختصاصی از طریق سامانه nobat.tamin.ir وجود دارد.