پكن شمار بیشتری از تاكسیهای خودران را به كار میگیرد.
شهرهای مختلف چین به طور فزاینده در حال وضع قوانین و صدور مجوز مربوط به خودروهای بدون راننده یا خودران هستند.
خیابانهای چین مدتی است كه شاهد رفت و آمد خودروهای بدون راننده یا خودران است. این روبوتاكسیها در حال ارائه خدمت در خیابانهای شهر ووهان در مركز چین هستند كه به سرعت این فناوری را به كارگیری كرده است. اكنون پكن پایتخت چین نیز میخواهد از این تحول جا نماند. این شهر این هفته قوانین مربوط به خودروهای بدون سرنشین را رونمایی كرد. رسانههای دولتی چین اعلام كردند خودروهای بدون راننده كه آزمونهای جاده و ایمنی را با موفقیت پشت سر بگذارند، اجازه خواهند یافت به طور آزمایشی در خیابانهای پكن رفت و آمد كنند. این قوانین جدید از اول آوریل (دوازدهم فروردین) اجرا خواهند شد و هدف نهایی این است كه تاكسیها و اتوبوسهای بدون راننده وارد خیابانها شوند.
همچنین اقداماتی برای بهبود و توسعه زیرساخت جادههای هوشمند در حال اجرا است تا از این شیوه حمل و نقل پشتیبانیهای لازم صورت گیرد. مسئولان چینی در سراسر این كشور به طور گسترده در حال دادن مجوزهای لازم برای آزمایش خودروهای بدون راننده یا خودران هستند و دستكم نوزده شهر آزمایشهای مربوط به تاكسیها و اتوبوسهای خودران را آغاز كردهاند. اوایل این هفته، مسئولان شهر ووهان اعلام كردند قوانینی تصویب كردهاند كه توسعه حمل و نقل هوشمند را ترغیب میكند. یكی از بازیگران اصلی در این زمینه شركت آپولو گو (Apollo Go) است كه زیرمجموعه شركت بایدو غول فناوری چین میباشد.
این شركت هدف گذاری كرده بود تا پایان سال 2024 هزار تاكسی خودران را روانه خیابانهای ووهان كند. شركت پونیای آی (Pony AI) كه رقیب آپولو گو به شمار میرود نیز قصد دارد شمار تاكسیهای خودران خود را تا سال 2026 چهار برابر كند. در همین حال، شركت خودروسازی تسلا امیدوار است اوایل سال 2025 میلادی خودروی كاملا خودران خود موسوم به تك (TECH) را به چین صادر كند و اعلام كرده است تولید روبو تاكسی یا تاكسیهای خودران خود را سال آینده آغاز خواهد كرد.