اجرای پویش 20 در 30 به منظور دعوت تهرانی‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب

به دنبال نام‌گذاری هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، اجرای پویش 20 در 30 برای دعوت همگانی به صرفه‌جویی ماهانه 1200 بطری نیم لیتری آب به طور رسمی آغاز می‌شود.

1404/01/20
|
11:00
|

بهنام بخشی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شركت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینكه پویش 20 در 30 به دنبال خواست رئیس‌جمهوری در روز‌های پایانی سال گذشته برای راه‌اندازی پویشی در زمینه مصرف بهینه آب توسط شركت آب و فاضلاب استان تهران طراحی شده است، گفت: این پویش به دنبال آن است با تولید محتوا‌های متناسب با مدیریت مصرف آب، هر شهروند تهرانی را به صرفه‌جویی روزانه 20 لیتر و ماهانه 1200 بطری نیم لیتری آب دعوت و ترغیب كند.

بخشی از آغاز رسمی اجرای این پویش همزمان با رقابت‌های هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در روز پنجشنبه 21 و جمعه 22 فروردین‌ماه جاری خبر داد و افزود: در رقابت‌های این هفته كه با برگزاری چند دیدار حساس ازجمله پیكار تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس تهران و نساجی قائمشهر در ورزشگاه وطنی قائمشهر، فولاد مباركه سپاهان و مس رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و تراكتور تبریز با چادرملو اردكان در ورزشگاه شهید نصیری یزد پیگیری می‌شود، پویش 20 در 30 با شعار‌هایی نظیر آب بالاترین ثروت است، تهران، شهر حساس به آب و ایران كشور حساس به آب در ورزشگاه‌های محل برگزاری رقابت‌ها اكران می‌شود.

وی سرانه مصرف آب هر شهروند تهرانی را در زمان حاضر حدود 250 لیتر در شبانه‌روز اعلام و تصریح كرد: با توجه به اینكه الگوی مصرف آب در استان تهران 130 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز تعیین شده است، شهروندان می‌توانند با رعایت موارد ساده و پیش‌پا افتاده در گام نخست روزانه 20 لیتر از مصارف خود را كاهش دهند.

به‌گفته وی، برای آشنایی شهروندان با راهكار‌های ساده مدیریت مصرف، محتوا‌های متنوعی در قالب پویش 20 در 30 شامل مسابقه با جایزه، متن تراكت برای توزیع توسط ماموران قرائت كنتور و همیاران آب در مناطق مسكونی، تمامی سازمان‌ها و امكان مختلف، طراحی‌های مناسب برای استفاده در بیلبورد‌های شهری و فضا‌های تبلیغاتی و ساخت موشن‌های متناسب با شیوه‌های آسان مدیریت مصرف آب تولید و از طریق شبكه‌های اجتماعی و فضا‌های تبلیغات محیطی و شهری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بخشی طراحی گام به گام پویش 20 در 30 برای اجرای مراحل مختلف این پویش در 28 هفته را از ویژگی‌های این پویش برشمرد و افزود: گام نخست این پویش در روز‌های ابتدایی سال جاری و در مبادی ورودی و خروجی استان تهران با دعوت از مسافران نوروزی جهت پیوستن به این پویش آغاز و در ادامه در بین راهپیمایان روز قدس و اجتماع بزرگ نمازگزاران عید سعید فطر در سراسر شهر‌های استان تهران تداوم یافت كه خوشبختانه مورد استقبال شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی سایر شهر‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای پویش‌هایی نظیر «آب بهتر است یا ثروت»، «تهران، شهر حساس به آب» و «بانوی آب» در دو سال اخیر در استان تهران، اظهار داشت: خوشبختانه این پویش‌ها با استقبال گسترده شهروندان تهرانی مواجه شد و دامنه اجرای آنها در بیشتر استان‌های كشور گسترش یافت.

وی صرفه‌جویی 25 میلیون مترمكعبی مصرف آب توسط شهروندان تهرانی در سال گذشته را حاصل فعالیت‌های مدیریت مصرف ازجمله اجرای پویش‌های یادشده دانست و ابراز امیدواری كرد: با اجرای پویش 20 در 30 و صرفه‌جویی ماهانه 600 لیتر معادل 1200 بطری نیم لیتری مصرف آب توسط هر شهروند تهرانی، گام بلندی برای نزدیكی به الگوی مصرف و گذر از شرایط تنش آبی در ماه‌های پیش رو برداشته شود.

مسعود پزشكیان رئیس‌جمهوری كشورمان هجدهم اسفندماه سال گذشته در آیین امضای قرارداد‌های طرح فشارافزایی میدان گازی مشترك پارس جنوبی، با بیان اینكه هم‌اكنون در تنش شدید آبی هستیم، گفت: اگر در تهران و شهرستان‌ها مصرف آب درست نداشته باشیم، در تابستان به مشكل می‌خوریم و در این زمینه باید صرفه‌جویی و پویش‌هایی را ایجاد كنیم تا مانند امسال با مشكل مواجه نشویم.

پویش 20 در 30 به دنبال خواسته رئیس‌جمهوری برای مدیریت مصرف آب و ایجاد پویش‌هایی در این زمینه توسط شركت آب و فاضلاب استان تهران شكل گرفته است.

دسترسی سریع