فرمانده كل انتظامی كشور گفت: برخی از خودروهای ما ارابه مرگ است، نمونه آن اتوبوسی كه در ایام نوروز در كرمان واژگون شد و 14 نفر در آن كشته شدند.
سردار احمدرضا رادان در نخستین همایش تخصصی پلیس راهور در سال 1404 اظهار كرد: ما اگر در سال 1404 بخواهیم مثل سال 1403 باشیم در واقع حركت رو به جلو و پویایی را از پلیس گرفتهایم پس در نتیجه باید جنس و عملكرد كار پلیس بر اساس معماری پلیس با سال قبل متفاوت باشد.
وی افزود: وقتی از پویش «نه به تصادف» صحبت میكنیم یعنی باید همه عوامل دخیل در تصادف را در نظر بگیریم، سرعت و سبقت غیر مجاز، رعایت نكردن فاصله طولی از جمله مسائل مهمی است كه باید در این پویش به آن دقت كرد.
رادان گفت: البته باید بپذیریم برخی از خودروهای ما ارابه مرگ است، نمونه آن اتوبوسی كه در ایام نوروز در كرمان واژگون شد و 14 نفر در آن كشته شدند؛ اتوبوسهای ما باید بر اساس نوع پیمایش كشور ما باشد و اگر قرار است پیمایش زیادی داشته باشد باید ستونهای محكمی داشته باشد.
فرمانده كل انتظامی بیان كرد: انضباط در شهر نمایش انضباط در جاده است، از شهر اگر انضباط حاكم باشد در جاده هم فرد منظم است، امسال باید در انضباط شهری بسیار فعال باشیم و دستگاههای مسئول را هم پای كار بیاوریم.
وی گفت: برخی اوقات ما دلسوزی میكنیم برای بی انضباطی و كشته! وقتی یك موتورسیكلت از لاین مخالف و سرعت غیرمجاز حركت میكند و برخی برای آن دلسوزی میكنند در واقع تلاش میكنند تا آن فرد فوت كند و یك شهر بی انضباط داشته باشیم.
رادان ادامه داد: برآورد ما این است كه 10 درصد از رانندگان متخلفین تخلفات حادثه ساز هستند، آیا باید اجازه دهیم كه 10 درصد اراده خودشان را به 90 درصد دیگر تحمیل كنند؟!
فرمانده كل انتظامی گفت: بیشترین فوتیهای تصادفات در شهرها یا راكبین موتورسیكلت سواران هستند و یا عابرین پیاده! به همین منظور باید امسال انضباط شهر در اولویت قرار بگیرد.
وی خاطرنشان كرد: كمك بخش خصوصی برای به كنترل درآمدن ترددها و تخلفات را شخص رئیس جمهور هم موافقت كردند و باید از همین امروز طرح نوسازی دوربینها و تكمیل این دوربینها را انجام دهیم، مساله دوربینها به كاهش تخلفات و تصادفات و درنهایت كاهش جانباختگان و مصدومان تصادفات منتهی میشود.
رادان با اشاره به طرح «خودروی متصل» گفت: باید جدا از خودروهای عمومی این طرح را برای خودروهای شخصی (نوشماره و تعویض پلاكی) هم اجرا كنیم.