ارتقای كمی و كیفی برنامه‌های رسانه ملی با بهره گیری از فناوری و رسانه

معاون سیمای رسانه ملی گفت: برای ارتقای كمی و كیفی برنامه هایمان نیازمندیم كه در عرصه فناوری و رسانه حركت‌های زیادی داشته باشیم.

1396/09/21
|
14:55
|

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مرتضی میرباقری در مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه افزود: به نمایندگی از حوزه تولید در این مراسم شركت كردم، حوزه‌ای كه 400 هزار برنامه و یك میلیون ساعت پخش برنامه از رسانه ملی داشته است.

وی گفت: رسانه ملی رسانه‌ای است كه در كشور مرجعیت تام و با فاصله زیاد از سایر رسانه‌ها قرار دارد، 85 درصد مردم ایران به طور متوسط روزانه 3 ساعت و 25 دقیقه در حال تعامل با رسانه ملی هستند و این به واسطه همت و تلاش همكاران ما در عرصه‌های مختلف به دست می‌آید.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: ما در مناسبت‌های مختلف تعاملات گوناگونی با شهر‌های مختلف، همسایگان خود و حتی كشور‌های دیگر داریم و رسانه ملی همواره در جهت اطلاع رسانی سریع و دقیق می‌كوشد.

وی گفت: حضور به موقع در كرمانشاه یكی از آخرین نمونه‌های آن است و رسانه ملی توانست با تلاش‌های انجام شده مرهمی روی آلام مردم بگذارد، این حضور موثر رسانه ملی در زمینه‌های مختلف به دنبال بهره گیری از فناوری و رسانه است.

میرباقری افزود: تولید محتوا با شتاب زیادی در حال حركت است و ما همسایگانی را كه تا شعاع چندین كیلومتری كشورمان قرار دارند هم می‌توانیم در بر بگیریم.

وی گفت: اكنون در عرصه‌های مختلف نیازمند این هستیم كه بتوانیم سرعت تولید را بالا ببریم یكی از این عرصه‌ها كار‌های نمایشی است، 65 درصد بینندگان تلویزیون خواهان سریال‌های ایرانی هستند.

میرباقری با بیان اینكه در تولید سریال‌های الف ویژه، هم زمان بالاست و هم هزینه، افزود: روزی سریال الف ویژه را با 25 میلیارد تومان می‌ساختیم اكنون اگر بخواهیم به شكل سنتی سریال بسازیم 5 یا 6 برابر این هزینه مصرف می‌شود و زمان زیادی را هم می‌برد.

وی گفت: اكنون فناوری‌های نوینی چون جلوه‌های ویژه و... آمده اند كه می‌تواند سرعت ما را بالا ببرد؛ همین الان سریال سلمان فارسی باید در سه لوكیشن فیلمبرداری شود و اگر بخواهیم این سریال را به شكل سنتی بسازیم 4-5 سال طول می‌كشد، اما امروز می‌توان با جلوه‌های ویژه سرعت را بالا برد.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: ما به واسطه جلوه‌های ویژه توانسته ایم برنامه هایی چون خندوانه و دورهمی داشته باشیم كه 70 درصد بیننده داشته باشد و برای ارتقای كمی و كیفی برنامه هایمان نیازمندیم كه در عرصه فناوری و رسانه حركت‌های زیادی داشته باشیم.

دسترسی سریع