تخفیف 30 درصدی بلیت رجا

مدیرعامل شركت رجا با اشاره به 700 هزار صندلی پیش بینی شده برای سفر‌های عید از تخفیف 30 درصدی در برخی ایام نوروز خبر داد.

1396/11/18
|
09:08
|

محمد رجبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر افزود: با آغاز پیش فروش بلیت قطار سفرهای نوروزی از روز یكشنبه گذشته در همان ساعات آغازین تمام بلیت های تهران مشهد برای روزهای 25 تا 28 اسفند پیش فروش شد اما در مسیرهای سراسری دیگر مثل قزوین، كاشان، اصفهان به مشهد همچنان ظرفیت خالی وجود دارد.

وی با اشاره به دوره 20 روزه سفرهای نوروز از 25 اسفند تا 15 فروردین اظهار داشت: تا امروز 20 درصد ظرفیت شركت رجا با پیش بینی 700 هزار صندلی فروخته شده و 80 درصد مابقی خالی است.

مدیرعامل رجا ادامه داد: امكان خرید تلفنی بلیت از طریق سامانه تلفنی 1539 بطور 24 ساعته وجود دارد و این مركز بطور متوسط با صف انتظار 8 نفر پاسخگوی شكایات و سوالات مردم نیز است.

محمد رجبی از افزایش 25 سالن جدید به ناوگان ریلی رجا در سال 97 خبر داد و افزود: اقدامات خوبی برای بازسازی و بهینه كردن سایر قطارها بمنظور آسایش و راحتی هموطنان انجام شده است.

وی ادامه داد: فروش خدمات گروهی در ایام نورزو ممنوع است و تمامی بلیت ها را مردم خریداری خواهند كرد و دارندگان بلیت با كارت شناسایی خود در ایستگاه ها كنترل می شوند تا هیچگونه بازار سیاهی شكل نگیرد.

محمد رجبی با اشاره به ثابت ماندن نرخ بلیت از آذر 94 تاكنون به مردم توصیه كرد با برنامه ریزی و توزیع سفرهای خود از تخفیف 30 درصدی در برخی ایام نوروز بهره مند شوند و هزینه سفر خود را كاهش دهند.توضیح مدیرعامل رجا درباره غیبت پزشكان و كشیدن سهوی ترمز قطار

مدیرعامل شركت رجا در خصوص علت غیبت پزشكان قطار و هزینه ترمز كشیدن های اضطراری توضیحاتی داد.

محمد رجبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره نرخ جریمه كشیدن ترمز اضطاری قطار گفت: نرخ جریمه كشیدن ترمز اضطراری قطار 100 هزار تومان است اما با احتساب به تاخیر انداختن حركت قطارهای دیگر،نكات ایمنی و آزاد كردن دوباره ترمز بدلیل پیچیدگی های فنی به مراتب هزینه های بیشتری به ناوگان وارد می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار ترمزهای اضطراری كاهش یافته اما همچنان كودكان بطور سهوی و برخی مسافران بدلیل عدم اطمینان از سوار شدن همراهان خود در ایستگاه های بین مسیر از ترمز اضطراری استفاده می كنند.

مدیرعامل شركت رجا در خصوص علت نبود پزشك در قطار گفت: از آنجایی كه قطارها در فواصل 15 تا 20 دقیقه ای به یك ایستگاه می رسند بنابراین در صورت نیاز پزشكی بلافاصله موضوع به ایستگاه منعكس و برای حضور اورژانس در ایستگاه و رسیدگی به امور درمانی مسافر تمهیدات لازم انجام می شود.

محمد رجبی تصریح كرد: در حال حاضر تمامی سرمهمانداران قطار آموزش كمك های اولیه را آموختند و مجهز به دستگاه های تنفسی و كمك های اولیه هستند تا در صورت نیاز به خدمات اولیه اضطراری را تا پیش از رسیدن به ایستگاه به مسافران ارائه كنند.
وی همچنین از مسافران خواست در صورت موارد خاص و نیاز به مراقبت های ویژه پزشكی پیش از سفر مسئولان قطار را در جریان بگذارند تا خدمات پوششی در اختیارشان قرار بگیرد.

دسترسی سریع