تاكید معاون صدای رسانه ملی بر مولد بودن رسانه

معاون صدای رسانه ملی همزمان با آغاز دهه كرامت و بیستمین سالگرد افتتاح رادیو معارف با مدیران و مسولان این رسانه دینی دیدار كرد.

1397/04/26
|
11:24
|


به گزارش روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی، شاه آبادی ضمن تبریك به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها گفت : رادیو معارف نقشی ممتاز در معاونت صدا دارد و كیفیت برنامه سازی در این رسانه دینی به گونه ای است كه اقشار مختلف می توانند از آن ها استفاده كنند.
وی خاطر نشان كرد : دنیای رسانه امروز تحت تاثیر تغییر و تحولات قرار دارد به نحوی كه امروزه باید با عنایت به مقتضیات فعلی رسانه، استراتژی شفافی برای رادیو داشته باشیم. این كه رادیو معارف توانمندی های اصلی و قوی دارد، باید گفت كه كافی نیست و می بایست چشم اندازی برای دهه سوم داشته باشیم .
مسلما تحقق این امر نیازمند آن است كه هیات اندیشه ورز در رادیو معارف شكل بگیرد و از زوایای مختلف این موضوع را بررسی كند. به همین دلیل باید نگاهی ملی و بین المللی نیز به این موضوع داشته باشیم.
معاون صدای رسانه ملی با اشاره به هنر و توانمندی رادیو معارف در تبدیل سخنان علما به برنامه های رادیویی افزود: امروزه در شرایطی به سر می بریم كه انبوه داده ها و اطلاعات گوناگون برای اذهان جوانان وجود دارد. در این میان هم فقط افرادی كه ذهن جستجوگر بالایی دارند می توانند آن را تشخیص دهند. البته رقابت و تقابل در رسانه های مختلف بسیار بیشتر شده است كه همین امر، انتخاب و قدرت انتخاب را بسیار سخت كرده است.
معاون صدا در ادامه گفت: هیات اندیشه ورز رادیو معارف باید اقداماتی از قبیل ترسیم سازی چشم انداز آینده، افزایش شنونده ها، ماموریتهای متفاوت را در نظر بگیرد كه یقینا مطالعه این موارد تاثیر مناسبی بر ماموریت ها دارد. البته ما باید برای همه اقشار جامعه برنامه های مناسبی داشته باشیم تا بر پایه آنها شاهد افزایش شنونده ها باشیم.
شاه آبادی با بیان اهمیت نیروی انسانی توانمند افزود: ما در حوزه نیروی انسانی به رادیو معارف افتخار می كنیم. در همه عرصه ها نیروهای خوبی فعال هستند كه این مایه مباهات است. اما كارشناسان باید افراد خوش سخن و آشنایی خوبی با ادبیات رسانه ای داشته باشند.
خوشبختانه در بخش كارشناسان، رادیو معارف گذشته درخشانی دارد و با اتكا به این كارنامه باید به مرجعیت برای كل رادیو برسد. در همین چارچوب شایسته است كه با تشكیل ساز و كار مناسب، كارشناسان رسانه ای را شناسایی و برای ارتقا سطح كیفی سایر برنامه های شبكه ها استفاده كرد.
البته این موضوع فقط به كارشناسان دینی اختصاص ندارد. امروزه مهمترین وظیفه رسانه چهره پردازی است. مدل را باید عوض و شاخص ها را معرفی كرد.
شاه آبادی در خصوص ماموریت متمركز بر امتداد پیام گفت: كارهای خوبی را آغاز كرده ایم و در این باره نگاه مطالبه گری از بخش های مختلف داریم. ما در حوزه امتداد پیام میان مطلبی كه به آن اشاره می كنیم با جایگاه اصلی كه در آن قرار بگیریم فاصله زیاد داریم. ما تولید مطلب و انتشار مطلب و درگاه متفاوت باید ایجاد كنیم تا یك بار مطالب مختلف تبدیل شود و مرتبه دیگر پیگیر انعكاس آن باشیم .
وی در خصوص فعالیت دشمنان در ابعاد مختلف گفت: دشمنان در شرایط فعلی برخی مشكلات را با استفاده از تكنیك های رسانه ای پوشش می دهند و در اذهان به واقعیتی بزرگ تبدیل می كنند تا در وقت مقتضی بهره برداری های لازم را از آن انجام دهند.
معاون صدا با اشاره به نوآوری های مختلف در شرایط فعلی گفت: باید برای مطالب و محتوای رادیویی، تصویر و فیلم ساخت و اتاق فكری تشكیل داد كه پایه و اصول محتوای در آنجا مطرح شود. برنامه ها خوب است اما ما دنبال قله در شبكه معارف می گردیم كه مردم این شبكه را با آن برنامه بشناسند.
شاه آبادی در پایان با اشاره به جایگاه مخاطب گفت : معاونت صدا این ظرفیت را دارد كه برای گروه های مختلف از مخاطبان، یك برنامه خاص را بسازد كه زمینه ساز موفقیت ها شود گاهی یك برنامه امواج یك رادیو را به پویایی وا می دارد و نام شبكه را در جامعه مطرح می نمایند.
گاهی برای ساخت یك برنامه باید سراغ آرشیو رفت و از دل برنامه های گذشته برنامه ساخت. ما باید كیفیت برنامه ها را به حدی برسانیم كه به لحاظ برنامه سازی برندی ایجاد كنیم تا شبكه با یك برنامه خاص در نزد مخاطبان به اوج برسد.
در ادامه این نشست معاون صدای رسانه ملی پس از تقدیر از برنامه سازان با هیات همراه از بخش های مختلف شبكه دیدن كرد.

دسترسی سریع