انبوه مشكلات مشتریان ایران خودرو و سایپا باعث شده تا وزیر صمت دستور حل فوری این مشكلات را صادر كند
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، در جلسه وزیر صمت با مدیران دو خودروسازی بزرگ كشور مقرر شده كه مدیران ارشد این شركتها با مشتریان ملاقات حضوری داشته باشند و برای مشكلات موجود چاره اندیشی كنند .
ایران خودرو و سایپا هم عصر پنجشنبه با صدور اطلاعیه هایی از مشتریان خود دعوت كردند تا در روز شنبه ششم بهمن از ساعت 9 صبح تا ساعت 17 به آدرس های اعلامی مراجعه و مشكلات و گلایه های خود را مطرح و برای آن چاره اندیشی شود .
بر اساس این گزارش از مهمترین مشكلاتی كه مشتریان ایران خودرو و سایپا از آن گلایه مندند : تاخیر زیاد در تحویل خودروهای ثبت نامی ، افزایش پی در پی قیمتها ، تغییر خودروهای ثبت نام شده با انواع دیگر تولیدات، عدم تحویل خودروهای سنگین توسط سایپا دیزل ، خدمات پس از فروش نا مناسب ، قطعات منفصله بی كیفیت و مواردی از این دست است
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته با فراخواندن مدیران عامل ایران خودرو و سایپا نسبت به عمل كردن آن ها به تعهدات فروش خود اولتیماتوم داده بود.
رضا رحمانی بر ضرورت احقاق حقوق مردم در خرید خودرو تاكید كرد و افزود: سازمان حمایت و خودروسازان بر اساس مصوبات قانونی باید به گونه ای عمل كنند كه رضایت مردم در قضیه پیش فروش خودروها جلب شود.
وی افزود: هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم مورد قبول نیست و باید به صورت روزمره دستورات صادر شده را پیگیری كند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: اطلاع رسانی از نحوه واگذاری و اطمینان بخشیدن به مردم نسبت به احقاق حقشان موضوعی است كه هم خودروسازان و هم سازمان حمایت باید به طور جدی به آن اهتمام كنند.
براساس اطلاعیه های منتشر شده ، مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا ، روز شنبه ششم بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 17 پاسخگوی مشكلات مشتریان خواهند بود .
نشست مدیران گروه صنعتی ایران خودرو در كیلومتر 14 جاده مخصوص تهران – كرج (شهید لشگری ) جنب بیمه و بانك پارسیان درب 4 ایران خودرو و نشست مدیران سایپا با مشتریان در كیلومتر 18 جاده قدیم كرج و در مجموعه سازه گستر سایپا برگزار می شود.