برگزاری انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی و خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه های بیگانه از مهمترین اهداف رسانه ملی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، دكتر علی عسكری در نشست سراسری مدیران صداوسیما، ضمن تبیین راهبرد و برنامه های رسانه ملی در انتخابات 96، تاكید كردفراهم كردن عدالت رسانه ای برای نامزدهای انتخاباتی، رعایت اصل بی طرفی، ترویج رعایت اخلاق انتخاباتی از جانب جریان های سیاسی و مردم و كاندیداها، ایجاد زمینه برای رقابت برنامه محور بجای شكل گیری دوقطبی ها یا چند قطبی های كاذب، ایجاد فضای عقلانی و قانونی انتخاباتی بجای فضای احساسی و غیر قانونی و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع اقدامات مجریان و ناظران انتخابات و اخبار انتخاباتی، جلب مشاركت حداكثری مردم در پای صندوق های رای، آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح در دستور كار رسانه ملی قرار دارد.
رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به شرایط داخلی ، منطقه ای و بین المللی گفت: با در نظر گرفتن همه مسائل، متغیرهای متعددی در انتخابات تاثیر گذار هستند كه صدا و سیما باید ضمن لحاظ كردن همه این متغیرها ، و تلاش برای ایجاد فضایی آرام و منطقی ، باید برنامه ریزی دقیق برای مقابله با تبلیغات سوء و مسموم شبكه های ماهواره ای معاند و جریان های رسانه ای در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی و ارتباطی داشته باشد.
آقای علی عسكری رعایت قانون و چارچوب های قانونی انتخابات در همه مراحل آن را اولویت اصلی رسانه ملی دانست و خاطر نشان كرد: قانون و قانون گرایی باید تنها مبنا و مرجع فعالیت های انتخاباتی جریان های سیاسی و كاندیداها ، چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن باشد و رسانه ملی فقط قانون را ملاك برنامه های انتخاباتی و تعامل با جریان های سیاسی و كاندیداها، می داند.
رییس رسانه ملی رعایت حریم خصوصی افراد ، رعایت حرمت مدیران و مسئولان كشور ، حفظ امنیت روانی جامعه، حفظ و تقویت انسجام و همگرایی ملی ، رعایت امنیت و منافع و مصالح ملی ، و رعایت جایگاه قومیت ها و مذاهب مختلف را از دیگر نكات مورد اهتمام رسانه ملی در انتخابات اردیبهشت ماه برشمرد و درخصوص برنامه های انتخاباتی افزود : برنامه های انتخاباتی صدا و سیما در شش مرحله طراحی شده كه برنامه های تبیینی انتخابات از 24 بهمن آغاز شده است و تا هشتم فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه های تبلیغی و فرخوان آغاز خواهند شد.
دكتر علی عسكری با اشاره به برگزاری مناظره های كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاكید كرد : مناظره های انتخاباتی با هدف گفتگو و بحث منطقی و صریح و شفاف ، ابهام زدایی ، افزایش اعتماد عمومی ، و آگاهی بخشی به مردم برای انتخاب اصلح برگزار می شوند.
رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به برنامه ریزی منسجم صداوسیما برای آگاهی رسانی به مردم و امید آفرینی در جامعه ،گفت : در مدت 20 روز تبلیغات برای هر یك از نامزدها، هزار و 210 دقیقه فرصت تبلیغ در شبكه های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.
دكتر علی عسكری انتخابات شكوهمند آینده را از ابزارهای رشد جمهوری اسلامی ایران دانست و تاكید كرد: باید مراقبت باشیم كه در انتخابات آینده فعال و جهادی عمل كنیم.
رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملكرد موفق رسانه ملی در حدود یك سال گذشته، افزود: انعكاس برنامه های مرتبط با ایام محرم و اربعین ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، فاجعه پلاسكو و ایام الله دهه فجر و راهپیمایی شكوهمند 22 بهمن از جمله عملكرد درخشان رسانه ملی در سال 95 است كه برغم برخی محدودیت ها با روحیه جهادی و غیرت مندانه كاركنان رسانه ملی محقق شد.