وزیر دفاع: امروز به جهت توانمندی و ارتقاء قدرت بازدارنگی دفاعی، اعتماد مردم نسبت به مجموعه نیروهای مسلح و دفاعی از سطح بالایی برخوردار است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ به مناسبت «روز ارتباطات و روابط عمومی» همایشی با عنوان «نقش روابط عمومی هوشمند در اقتدار دفاعی» با حضور وزیر دفاع، مدیران عامل سازمانهای وزارت دفاع، روسای ادارات عقیدتی سیاسی، معاونین و مدیران روابط عمومی و تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شركت صا ایران وزارت دفاع برگزار شد.
امیر سرتیپ حاتمی در ابتدای این مراسم با تبریك روز «ارتباطات و روابط عمومی» به دست اندركاران این حوزه در مجموعه وزارت دفاع گفت: متولیان روابط عمومی در وزارتخانه پر افتخار دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طلایه داران و خط مقدم مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن هستند كه در شرایط هجمه رسانهای استكبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی مسئولیت آنها خطیر، حساس و دارای ابعاد پیچیده تری است.
وزیر دفاع با بیان اینكه امروز به واسطه گسترده شدن عصر ارتباطات و اطلاعات با فضای جدیدی از حكم رانی و امپراطوری رسانهای در دنیای مدرن مواجهیم، افزود: روابط عمومیها باید بیش از هر زمان دیگر، نقش حساس خود را متناسب با نوع و حجم تهدیدات هوشمندانه ایفا كرده و در فرایند دریافت، پردازش و انتقال پیام با رعایت اصل «درستی و صحت» پیام خود را به منظور روشنگری و آگاهی آحاد مردم و جامعه مخابره و منتشر كنند.
وی با بیان اینكه در فضای امروز جامعه جهانی حاكمان و دولتها در صدد القاء مفاهیم و پیامهای مورد نظر خود از طریق ابزار رسانهای به مخاطبان در عرصه جهانی هستند، گفت: روابط عمومی باید با دانش و آگاهی هرچه بیشتر و با دقت مضاعف در تولید پیامهای روشنگرانه و مملو از واقعیات و حقیقت و در عین حال با صداقت هر چه بیشتر در برابر رقبای خود نقش آفرینی كنند.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به نقش دوسویه روابط عمومیها در مجموعه دفاعی كشور افزود: حفظ انسجام درونی با جامعه هدف (نیروهای مسلح) و همچنین توسعه و افزایش اعتماد به دست آمده در آحاد مردم از مهمترین رسالتهای این مجموعه ارزشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.
وزیر دفاع با بیان اینكه امروز به جهت توانمندی و ارتقاء قدرت بازدارنگی دفاعی، اعتماد مردم نسبت به مجموعه نیروهای مسلح و دفاعی از سطح بالایی برخوردار است، گفت: تلاش مجموعه صنعت دفاعی برای تولید دستاورهای دفاعی درجهت قطع هرگونه وابستگی در كنار اقدامات ارتباطی و رسانهای هوشمند، موجبات تولید قدرت را برای نظام جمهوری اسلامی فراهم كرده است.
امیر سرتیپ حاتمی در ادامه سخنان خود با تبیین فرمایش حكیمانه فرمانده معظم كل قوا در خصوص اهمیت جایگاه وزارت دفاع به عنوان حساسترین نقطه نظام افزود: این وزارتخانه همواره كانون توجه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و بر این اساس روابط عمومیهای وزارت دفاع به واسطه داشتن اطلاعات، نقش حساسی در حوزه اطلاع رسانی برعهده دارند و باید در كنار اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه، مراقبتهای رسانهای را به عنوان یك اصل حفاظتی همواره مورد توجه و اهتمام قرار دهند.
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینكه امروز در اوج تقابل با دشمن در عرصههای گوناگون از جمله عرصه جنگ اقتصادی هستیم، گفت: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القاء حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومیها در تزریق امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش موثر و بسزائی برخوردارند.
سید محمودرضا بهرامی معان تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم با تبریك 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: امروز شاهدیم كه با وجود دسیسههای همه جانبه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، با تلاش و هماهنگی رسانههای جمعی و مسئولین روابط عمومی وزارت دفاع و سازمانهای تابعه، صنعت دفاعی به بهترین نحو معرف اقتدار و عزت ملی شده است.
حجت الاسلام بهرامی با بیان اینكه امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی در فعالیتهای سازمانی، نقشی موثر و حیاتی است، افزود: جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حركتهای علمی و حرفهای از مشخصههای روابط عمومی در عصر ارتباطات قلمداد میشود.
وی با بیان اینكه امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت توجه و اهتمام به مسئولیت روابط عمومی در كشور به خصوص نیروهای مسلح با توجه به جایگاه خطیرشان در تامین امنیت ملی احساس میشود، گفت: فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی باید با بكارگیری منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اصول علمی و اخلاق حرفه ای، پاسخگوی نیازهای سازمان و جامعه هدف باشند.
سرتیپ دوم داود عبدی مدیركل روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای حوزه روابط عمومی در سال 97 در حوزه انتشار اخبار، مستند سازی فعالیت ها، پیوستهای عملیات روانی، تحلیل رسانههای داخلی و خارجی و موضع گیری روابط عمومی در خصوص مدیریت شایعات و ... با بیان فعالیتهای حساس حوزه ارتباطات در راستای افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی گفت: روابط عمومی سازمانهای تابعه وزارت دفاع برآنند با برنامه ریزی منسجم، دقیق، راهبردی و هدفمند وظایف خطیر خود را به نحوی شایسته اجرایی و عملیاتی كنند.
وی افزود: متولیان روابط عمومی وزارت دفاع به عنوان سرداران جبهه فرهنگی با چشمانی باز و درك عمیق از شرایط كنونی و تهدیدات متنوع و با تعامل تنگاتنگ با مدیران متعهد و متخصص وزارت دفاع و با حمایتهای همهجانبه امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، نقش تعیینكنندهای در ارتقاء اقتدار دفاعی و منزلت اجتماعی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن ایفا خواهند كرد.