همكاری‌های مشترك رسانه ملی و وزارت كشاورزی

رئیس رسانه ملی در دیدار وزیر جهاد كشاورزی برای ایجاد دفتر همكاری‌های مشترك سازمان صداوسیما با وزارت جهاد كشاورزی قول مساعد داد

1398/04/01
|
14:59
|


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دكتر علی عسكری در نشست با وزیر جهاد كشاورزی و معاونان این وزارتخانه حیطه كار رسانه را برای تعامل با وزارت جهاد كشاورزی به سه بخش تبلیغی، ترویجی و آموزشی تقسیم كرد و با بیان اینكه دشمن با عملیات روانی و در نبرد اقتصادی تلاش كرد تصور كمبود كالا‌های اساسی در كشور را به مردم القا كند گفت: رسانه ملی با همكاری دستگاه‌های مختلف كشور به‌ویژه وزارت جهاد كشاورزی توانست با ارائه اطلاعات دقیق و كامل از اوضاع اقتصادی كشور ضمن خنثی كردن نقشه دشمنان زمینه امید، نشاط و آرامش را در كشور فراهم كند.
رئیس سازمان صداوسیما اقدامات انجام گرفته در حوزه كشاورزی در كشور را تحسین برانگیز دانست و تاكید كرد: این اقدامات باید به شیوه‌ای مناسب اطلاع رسانی شود و رسانه ملی زمینه كمك به این امر را فراهم می‌كند.
رئیس سازمان صداوسیما با تأكید بر اهمیت اولویت‌بندی در ارائه موضوعات كشاورزی گفت: برای كار در این زمینه ابتدا باید اولویت‌های اصلی كشور مشخص و بر آن‌ها تمركز شود. وی با بیان اینكه در وهله اول باید در حیطه تبلیغ، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های آن معرفی شوند گفت: در امتداد برنامه سازی‌های رسانه‌ای باید پشتیبانی لازم از صاحبان سرمایه به عمل آید.
دكترعلی عسكری سپس در حیطه ترویج از لزوم ارتقای دانش صاحبان طرح سخن گفت كه در ارتباط مستقیم با آموزش یعنی حیطه سوم كار رسانه است.
رئیس سازمان صداوسیما از وزیر جهاد كشاورزی خواست برای تحقق این اهداف در رسانه ابتدا اولویت‌هایی مشخص و سپس برنامه‌ای بر اساس آن مدون و راهبرد‌های رسانه مشخص شود. وی همچنین از ایجاد دفتر همكاری‌های مشترك بین صداوسیما و وزارت جهاد كشاورزی استقبال كرد و افزود: دبیر ستاد رسانه‌ای رونق تولید سیما، نماینده رسانه ملی در این دفتر خواهد بود تا رابط مستقیم بین حوزه برنامه‌سازی و برنامه‌های این وزارت خانه در زمینه رسانه باشد.
دكتر علی عسكری سپس از برنامه‌هایی كه در بخش‌های مختلف رسانه ملی برای تبلیغ، ترویج وآموزش مخاطبان در زمینه كشاوزی تولید می‌شود یاد كرد و افزود: ظرفیت شبكه‌های مختلف صداوسیما خصوصا شبكه آموزش سیما برای تولید برنامه در این زمینه بالا است و در این مسیر باید افراد موفق در حوزه كشاورزی را به عنوان افراد برجسته به جامعه معرفی و زمینه‌هایی، چون افزایش بهره‌وری را تبیین كرد.
رئیس سازمان صداوسیما با تأكید بر اینكه حمایت از تولید كننده از اولویت‌های رسانه ملی است گفت: حمایت از مصرف كننده نیز به همان اندازه مهم است و باید حرف دل مردم و دغدغه آنان در رسانه مطرح شود.
محمودحجتی وزیر جهاد كشاورزی نیز در این نشست خواستار ایجاد اتاق فكری مشترك با صداوسیما برای تبیین زمینه‌های ترویجی و آموزشی و ایجاد ارتباطی مستمر با این اتاق فكر شد و گفت: وزارت جهادكشاورزی برای همكاری‌های رسانه‌ای با سازمان صداوسیما ظرفیت خوبی دارد كه می‌تواند در خدمت طرح‌های اقتصاد مقاومتی حول محور بیشتر نیاز‌های كشاورزی كشور قرار بگیرد.
وزیر جهاد كشاورزی همچنین ساعات ابتدایی شب را برای پخش برنامه‌های مختص كشاورزی مناسب دانست كه كشاورزان پس از فراغت از كار روزانه و پیش از آغاز برنامه‌های نمایشی فرصت كافی برای استفاده از این برنامه‌ها را خواهند یافت.
معاونان وزیر جهاد كشاورزی نیز در این نشست با قدردانی از تعامل خوب معاونت‌های مختلف صداوسیما، به بیان دیدگاه‌هایشان برای همكاری‌های مشترك با رسانه ملی پرداختند و خواستار پررنگ‌تر شدن مبحث تولید در بخش كشاورزی و تبیین دستآورد‌های این حوزه در برنامه‌های رسانه ملی شدند كه در امیدآفرینی نقش موثری خواهد داشت

دسترسی سریع