رسانه ملی برای حمایت همه جانبه از رونق تولید آمادگی دارد؛ ما دست تمام دلسوزان حوزه اقتصاد را به گرمی میفشاریم
همه جانبه از رونق تولید حمایت میكنیمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در نشست مشترك جمعی از مدیران صداوسیما با اعضای كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی رسانه ملی برای حمایت همه جانبه از رونق تولید، گفت: دست تمام دلسوزان حوزه اقتصاد را به گرمی میفشاریم و برای موفقیت آنها تلاش میكنیم.
دكتر علی عسكری در این نشست با یادآوری شكاف عمیق بین ایران و كشورهای پیشرفته در اواخر دوره پهلوی به پیشرفتهای چشمگیر در 40 سال اخیر با وجود مشكلات گوناگون مانند جنگ، تحریم و خصومتهای مختلف اشاره كرد و گفت: با وجود همه این پیشرفت ها، ما همچنان در مدل اقتصادی و نحوه مدیریت آن، دچار سردرگمی هستیم، انگار قطار اقتصادمان، لوكوموتیو ندارد و تكلیف مدیریت اقتصادی مشخص نیست.
رئیس رسانه ملی با تاكید بر اینكه حق با تولید كننده است چرا كه خود تولید كننده هم در واقع مصرف كننده خدمات دولتی محسوب میشود گفت: باید طوری حركت كنیم كه موانع پیش روی تولید كنندگان برداشته شود و كسانی كه به دنبال ایجاد این موانع از طریق كاغذبازی، رشوه و ... هستند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.
رئیس رسانه ملی با تاكید بر اینكه نگاه رسانه باید توسعه محور و پیشرفت مدار باشد اظهاركرد: برنامههای مختلف نیز با همین هدف به منظور تشویق مخاطبان برای تولید، حركت و جهاد ساخته میشود. وی از اصلاح نگاه به سرمایه داری در سریال سازی خبر داد و گفت: ما باید گونه سرمایه داری مطلوب اسلام را تكریم كنیم و با نگاههای وارداتی سوسیالیستی در پی تخریب سرمایه داری مشروع و قانونی نباشیم.
دكتر علی عسكری با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اقتصاد در سالهای اخیر به راه اندازی شبكه «ایران كالا» در سال 96 برای حمایت از كالای ایرانی كه شعار سال بود، اشاره كرد و گفت: ما هم اكنون نیاز داریم تا به مسائل راهبردی و كلان حوزه اقتصاد هم بپردازیم.
رئیس سازمان صداوسیما گفت: علاوه بر بانك ها، شركتهای مشاور و فناوری اجتماعی هم باید شركتهای كوچك، صاحبان مشاغل محدود و خانگی را زیر پوشش قرار دهند و حالت «مرشد» داشته باشند. رئیس رسانه ملی اعلام آمادگی كرد رسانه ملی برای تقویت شركتها و بانك ها، از هیچ تلاشی فروگذاری نكند. دكتر علی عسكری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه ایران، بهشت فرصت هاست با انتقاد از فرصت سوزیهای اقتصادی در كشور گفت: باید با استفاده از فرصت برگزاری چنین جلساتی با همفكری و هم افزایی، برای حل مشكلات كشور گام برداریم تا كشورمان روز به روز در عرصههای مختلف جهانی، قدرتمند شود.
دكتر علی عسكری در پایان تاكید كرد ما دست تك تك افراد دلسوز در حوزه اقتصاد را به گرمی میفشاریم.
در ابتدای این نشست كه سه ساعت طول كشید، مرتضی میرباقری معاون سیما كه رئیس ستاد رسانهای رونق تولید صداوسیما در گزارشی كوتاه به بیان اقدامات انجام شده توسط این ستاد پرداخت. سید امیر سیاح، دبیر این ستاد هم با پخش چندین كلیپ به تشریح ساختار و اهداف ستاد رسانهای رونق تولید صداوسیما پرداخت و از تشویق كارآفرینان، بیان موانع و تمهیدات برای رفع آنها در قالب تولید محتوا، ساخت كلیپ و ... خبر داد. سپس ده نفر از نمایندگان كمیسیون ویژه رونق تولید مجلس شورای اسلامیكه در این نشست حاضر بودند به بیان دیدگاههای خود پرداختند. عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلی و عضو كمیسیون ویژه رونق تولید، صداوسیما را هم تولید كننده و هم مروج تولید دانست و خواهان ترویج فرهنگ كار به جای فرهنگ شغل شد.
حمیدرضا فولادگر، رئیس این كمیسیون با تشكر از برنامههای مختلف صداوسیما ضمن معرفی كمیسیون و اقدامات انجام شده از آمادگی تمام اعضای كمیسیون برای حضور در برنامههای گوناگون رسانه ملی جهت تشریح این اقدامات خبر داد. محمد حسین فرهنگی، دیگر عضو این كمیسیون هم خواهان استفاده از ظرفیت محبوبیت و تاثیرگذاری بازیگران برای ترویج فرهنگ تولید شد. محمدرضا پورابراهیمیبا بیان مشكلات تولید كنندگان اعلام آمادگی كرد تا اقدامات مجلس برای رفع این مشكلات را در رسانه ملی منعكس كند. عباس پاپی زاده هم رسانه ملی را عامل تحرك تولید معرفی كرد و گفت، اما همه این بار نباید بر دوش رسانه ملی باشد و باید از دولت هم مطالبه گری كرد. وی از حمایت مجلس از انعقاد تفاهم نامه میان صداوسیما و وزارتخانههای اقتصادی خبر داد. مهرداد بائوج لاهوتی، دیگر عضو كمیسیون هم خواهان توجه ویژه به فرصت سوزیها شد. رحیم زارع سخنگوی كمیسیون هم به بعد نظارتی رسانه ملی اشاره كرد و از فرصت سازی رسانه ملی برای رفع موانعی مانند تحریم تقدیر كرد. هادی قوامی، نائب رئیس دوم كمیسیون هم ضمن تشكر از انعكاس مسائل اقتصادی، خواهان افزایش این انعكاسها شد. محمود شكری دیگر عضو كمیسیون ویژه رونق تولید بود كه در سخنانی خواهان تنویر افكار عمومی در مورد فعالیت و تخصص نمایندگان شد تا مردم از تخصصی بودن این حوزه، آگاه شوند. حجه الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی هم خواهان موضع گیریهای روشن رسانه ملی در برابر انتخابهای اقتصادی شد.