نبود تعادل منطقه‌ای و رشته‌ای در رتبه‌های تك‌رقمی

نبود تعادل منطقه ای، مدرسه‌ای و رشته‌ای در رتبه‌های تك رقمی آزمون سراسری (كنكور) نشان می‌دهد باید توسعه راهنمایی تحصیلی را جدی‌تر بگیریم

1398/05/23
|
16:26
|


نبود تعادل منطقه‌ای و رشته‌ای در رتبه‌های تك‌رقمیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسینی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشكل پیش آمده كتاب‌های درسی افزود: خوشبختانه بیش از 142 میلیون جلد در هزار عنوان كتاب آماده و به انبار استان‌ها فرستاده شده است و تا 15 شهریور چه از طریق كتاب فروشی‌ها برای متوسطه اول و چه از طریق اینترنت برای متوسطه دوم و ابتدایی توزیع خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشكل پیش آمده در ثبت نام پایه دهم ادامه داد: اشكالی در سامانه اینترنتی برای ثبت نام ایجاد شده بود كه این مشكل رفع شد.
وی درباره صحبت‌هایی كه پیرامون عادی نبودن مدارس رتبه‌های برتر كنكور امسال می‌شود، گفت::كنكور سراسری دو بخش دارد. میانگین پذیرش استان‌ها و رتبه‌های زیر 10. بیش از 80 درصد رتبه‌های زیر 10 از مدارس خاص بودند البته اولا در بحث كنكور ارزیابی عملكرد استان‌ها را برمبنای زیر 10‌ها نگیرند و بلكه باید برمبنای میانگین پذیرش كنكور بگیرند. استان یزد 20 سال است رتبه اول را داراست، اما به طور نمونه این استان فقط 2 رتبه زیر 10 دارد.
وی افزود: ما در سند تحول بنیادین می‌گوییم تعلیم و تربیت تمام ساعته است. می‌گوئیم عملكرد قهرمانان ورزشی، هنری، قرآنی وغیره را بررسی و سپس عملكردمان را اصلاح كنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در رتبه‌های زیر ده چند عدم تعادل داریم، عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه ای. به لحاظ منطقه‌ای و مدرسه، رتبه‌ها برای استان‌ها و مدارس خاص هستند و به لحاظ رشته‌ای 60 درصد داوطلبان علوم تجربی هستند، درحالی كه 25 درصد پذیرفته شدگان در این رشته تحصیل كرده اند.
وی گفت: در بخش دیگر 14 درصد شركت كنندگان ریاضی و بیش از 60 درصد پذیرفته شدگان ریاضی هستند. این‌ها نشان دهنده این است كه ما باید توسعه متوازن و راهنمایی تحصیلی را جدی‌تر بگیریم.

دسترسی سریع