نبض انتخابات در رسانه ملی می‌زند

در نشست دست اندركاران تولید و فنی برنامه‌های تلویزیونی دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم اصل بی طرفی رسانه ملی در جریان انتخابات تأكید شد.

1396/02/26
|
11:12
|

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سیما؛ در این جلسه دكتر میرباقری معاون سیما با تقدیر از ماه‌ها تلاش همكارانش در حوزه تولید برنامه‌های ویژه انتخابات و تبلیغات نامزد‌ها تأكید كرد: نبض انتخابات از رسانه ملی زده شد. این یك اتفاق نیست و تنها با مدیریت شما همكاران خدوم و تلاشگر رسانه میسر است.

وی انتخابات را از اصلی‌ترین سرفصل‌های جمهوری اسلامی دانست و گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی امری واقعی است و تجربه كشورمان در برگزاری ده‌ها انتخابات پرشور در شرایط و موقعیت‌های گوناگون این ادعا را ثابت كرده است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری از نظر افكار عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نوع تبلیغات نامزد‌ها یا شركت چند ده هزار نفره مردم در میتینگ‌های انتخاباتی نشان دهنده این ادعاست. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری نمی‌توان چنین فضایی داشت زیرا تعداد نامزد‌ها زیاد و انتخابات منطقه‌ای است در حالی كه انتخابات ریاست جمهوری حول محور چند نامزد برگزار می‌شود و افكار عمومی می‌تواند حول یك فرد تجمیع شده و تمامی احساسات، عواطف، افكار و هیجانات جامعه را درگیر كند.

دكتر میرباقری اضافه كرد: در چنین شرایطی اگر برنامه ریزی‌ها هوشمند و هدفمند باشد كشور به سمت عزت و اعتلا پیش می‌رود و اگر غیر مسئولانه عمل شود چهره مردم و كشور در سراسر دنیا مخدوش خواهد شد.

وی با اشاره به تعدد برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی و در شرایط بحرانی همچون جنگ تحمیلی گفت: مردم ما در دوره‌های مختلف با بالاترین میانگین مشاركت، پای صندوق‌های رأی رفتند و همكارانمان طی سال‌ها توانستند این همبستگی و وحدت كلمه را به تصویر كشند.

معاون سیما با تأكید بر نقش رسانه ملی براساس نظرسنجی‌ها اضافه كرد: نظرسنجی‌ها از اقبال عمومی نسبت به صدا و سیما حكایت دارد وهمچنان كارشناسان اعتقاد دارند كه 80 درصد مردم اخبار و موضوعات مرتبط با انتخابات را از رسانه دنبال می‌كنند و شبكه‌های مجازی با فاصله‌ای زیاد فعال هستند.

وی در ادامه فضای تبلیغاتی در رسانه ملی را فرصتی مناسب برای نامزد‌ها دانست و اضافه كرد: در كشورهای غربی پول حرف اول را در تبلیغات می‌زنند. ولی صدا و سیمای جمهوری اسلامی فضایی را برای نامزد‌ها به وجود آورد كه نامزد‌ها بدون هرگونه هزینه خاصی بیشترین كار تبلیغات را انجام دهند.

وی با تأكید بر فراجناحی بودن رسانه اضافه كرد: صدا و سیما در طول تولید برنامه‌های ویژه انتخابات و تبلیغات نامزد‌ها برای انتخاب ریاست قوه مجریه، تلاش‌های زیادی انجام داد، ولی همواره باید به خاطر داشته باشیم كه رسانه ملی فراجناحی است و با آغاز به كار دولت دوازدهم وظیفه نقد آن را به عهده خواهد داشت.

وی در خاتمه با قدردانی از تلاش همكارانش گفت: شما رسانه ملی هستید، شما هستید كه در طول برگزاری انتخابات تصویر شور و نشاط ملت ایران را به اقصی نقاط جهان مخابره می‌كنید و امنیت بی نظیر مردم ایران را در منطقه‌ای آشوب زده به رخ جهانیان می‌كشانید.

در این جلسه با قدردانی از نقش عوامل تولید و فنی در جریان برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها و مناظره ها، نكات مربوط به برنامه‌های روز انتخابات مطرح و آخرین هماهنگی‌ها انجام شد.

دسترسی سریع