رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات نهایی یك هزار و 90 دانشآموز با نیاز ویژه را تشریح كرد.
پیشنهادات نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانشآموزان استثنایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات نهایی یك هزار و 90 دانشآموز با نیاز ویژه را تشریح كرد.
سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی بابیان اینكه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از17خرداد شروع خواهد شد، اظهار كرد: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بهصورت حضوری و با رعایت پروتكلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یك هزار و 90 دانشآموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حركتی به شكل ویژه دیده شوند زیرا این دانش آموزان بهدقت بیشتر و هم به منشی برای شركت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: 181دانشآموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل میكنند كه این دانش آموزان نیاز به منشی و كلاس تك نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش آموزان نابینا در نزدیكترین محل زندگی خود تقسیمبندی شوند.
حسینی بابیان اینكه 345دانشآموز جسمی حركتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل میكنند، گفت: با توجه به مشكلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امكان فاصلهگذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چندگزینهای طراحی شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح كرد: 564دانشآموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل میكنند كه برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون بهصورت چندگزینهای برای آنان برگزار شود.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی با اشاره به اینكه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی» از مهمترین طرحهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، خاطرنشان كرد: پیشنهاد برگزاری طرح با تاخیر یكماهه و با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاهها و كاهش تعداد مراجعین به ستاد ملی كرونا داده شده است.
انتهای پیام