حناچی: پایتخت با همراهی مردم ارزان‌تر اداره می‌شود

شهردار تهران با تاكید بر نقش مردم در اداره كشور گفت: همراهی مردم موجب می‌شود كه پایتخت ارزان‌تر اداره شود.

1399/03/25
|
08:38
|

حناچی: پایتخت با همراهی مردم ارزان‌تر اداره می‌شود
شهردار تهران با تاكید بر نقش مردم در اداره كشور گفت: همراهی مردم موجب می‌شود كه پایتخت ارزان‌تر اداره شود.

پیروز حناچی عصر شنبه در اولین همایش مدیران برتر شهر ارتباطی تهران با اشاره به تبعات بی‌توجه به افكار عمومی در روابط عمومی‌ها اظهار كرد: یكی از وظایف ما در شهرداری تهران تبیین سیاست‌هایی است كه در خانواده شهرداری اجرایی می‌شود.

وی با تاكید بر همراهی مردم در اداره شهر تهران خاطرنشان كرد: در این شرایط شهر ارزان‌تر اداره می‌شود و ما چنین تجربه‌ای را در زمان جنگ داشتیم.

شهردار تهران با اشاره به همراهی مردم و پشتیبانی آنان از نیروها در زمان جنگ نیز گفت: همانطور كه امام راحل فرمودند باید قدر مردم را بدانیم و وظیفه همه ماست كه بتوانیم رضایت مردم را جلب كنیم و وای بر ما اگر از این فرصت استفاده نكرده و آنان را ناامید كنیم.

وی با اشاره به تجربه‌های شهرداری در مدت زمان شیوع كرونا، خاطرنشان كرد: بسیاری از كشورها با بیشترین امكانات نتوانستند مدیریت مناسبی در مواجهه با كرونا داشته باشند و ما از این مساله شادمان نیستیم اما در مقایسه با دیگر كشورها عملكرد بهتری داشتیم و مردم به خوبی این تفاوت‌ها را احساس كردند.

حناچی با اشاره به فرصت استفاده از فضای مجازی در شرایط كرونایی خاطرنشان كرد: من در سفرم به برلین با اپلیكیشنی مواجه شدم كه درخت‌های مثمر را به مردم معرفی میكرددر نتیجه ما هم در زمینه‌های دیگر میتوانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده كنیم.

به گفته حناچی؛ به زودی از برنامه تهران هوشمند پرده برداری خواهیم كرد و جزییات بیشتری از آن اعلام می كنیم

انتقاد نایب رییس شورا از آنلاین برگزار نشدن این مراسم

همچنین نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در این همایش گفت: جا داشت این همایش نیز به صورت مجازی برگزار میشد تا هم پایبندی خود را در رعایت توصیه‌ها به مردم نشان دهیم و از تجمعات خودداری شود.

ابراهیم امینی افزود: این ضرورت احساس نیاز میشود كه به فضای مجازی در پساكرونا هم توجه شود و با محقق شدن دوبت الكترونیك میتوانیم به حل مشكلات بپردازیم.

وی با اشاره به كاركرد دوطرفه روابط عمومی خاطرنشان كرد: روابط عمومی باید به اطلاع رسانی مردم كمك كند و روابط عمومی نباید به بلندگوی مدیران مبدل شود.

این عضو شورای شهر تهران تاكید كرد: این مساله یكی از مشكلات اساسی كشور است و در این شرایط شهروندان از واقعیت‌ها مطلع نمیشوند.

وی یادآور شد: امیدوارم كه روابط عمومی‌ها بتوانند به جایگاه كاقعی خود در كشور برسند.

سرمایه اجتماعی مولفه اصلی شهر ارتباطی است
رییس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز در این همایش گفت: سرمایه اجتماعی یكی از مولفه‌های اصلی در پایداری فرهنگی و اجتماعی است.

محمد جواد حق شناس با تاكید بر اینكه در برنامه سوم توسعه شهر تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی با رویكرد پایداری ده شاخص كلیدی به تصویب شورای شهر رسیده است گفت:یكی از شاخص‌های كلیدی، ارتقای سرمایه اجتماعی مدیریت شهری است.

به گفته وی؛ در طول سال‌ها به دلیل تسلط نگاه كالبدی به شهر، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری بروز كرده وبه زیبایی و زیست پذیری شهر آسیب زده است؛ نگاه انسان محور و مبتنی بر پایداری فرهنگی و اجتماعی یك نیاز و راه حلی برای التیام بحران‌های اجتماعی و فرهنگی شهر و شرط لازم برای توسعه متوازن و موفق شهر است.

حق شناس تاكید كرد: سرمایه اجتماعی یكی از مولفه‌های اصلی در پایداری فرهنگی و اجتماعی است؛ كه تعریف مختلفی از آن می‌شود. اما می‌توان آن را شبكه‌ای از روابط اجتماعی هم افزا دانست كه مبتنی بر آگاهی و شناخت و اعتماد به تعامل و مشاركت سازنده می‌انجامد. اگر قرار باشد در شهر مدیران بگونه‌ای عمل كنند كه مردم آگاهی و شناخت لازم به اهداف و برنامه و سیاست‌های مدیریت شهری را نداشته باشند، اگر مدیریت شهری بگونه‌ای عمل كند كه مردم اعتماد و همدلی لازم را نداشته باشند، مردمی كه فاقد آگاهی و شناخت و اعتماد لازم هستند طبیعتا تعامل و مشاركت و همراهی لازم را با مدیران شهری نخواهند داشت.

وی ادامه داد:مدیران شهری هم باید بتوانند اطلاع رسانی و ایجاد شناخت لازم نسبت به اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در بین مردم را ایجاد كنند و باید بتوانند شفافیت و پاسخگویی مطلوب مردم را از خود نشان دهند.

رییس كمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینكه مدیران شهری برنامه‌های روشنی برای جذب تعامل و مشاركت و همراهی مردم با مدیریت شهری در همه حوزه‌ها داشته باشند، افزود:نیاز به انتقال معنا، نیاز به ایجاد آرامش، نیاز به مفاهمه، ایجاد حس تعادل و توازن در محیط و زندگی، درك زیباشناختی و نیاز به زبان و بیان موثر و مستعد انتقال مفاهیم و ایده‌ها از جمله زمینه‌های تحقق این مطلب است.

حق شناس با بیان اینكه سرمایه اجتماعی سرمایه‌ای است كه در انباشت و حفظ آن تك تك كاركنان و مدیران شهری مسئولیتی ویژه دارند بیان كرد: در این میان، روابط عمومی شهرداری نقش و مسئولیتی مستقیم و مضاعف دارد.

این عضو شورای شهر تهران تاكید كرد: مهم‌ترین وظایف روابط عمومی یك سازمان با كلید واژه سرمایه اجتماعی تعریف می‌شود؛ روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و از جمله در مدیریت شهری زمانی موفق خواهند بود كه بتوانند با ایجاد رابطه‌ای دو سویه بین مدیران و مردم سرمایه اجتماعی را حفظ و یا ارتقا بخشند.

رییس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان كرد: امیدوارم مدیران ارتباطات و روابط عمومی با برقراری رابطه مؤثر با شهروندان عزیز و كاهش تنش‌ها در محیط كاری بتوانند فرایندی ایجاد كنند كه وظایف برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، رهبری و كنترل توسط آن انجام و با ایجاد ارتباطات سالم و مؤثر، تنش‌های موجود در مسیر انجام این وظایف را از بین ببرند و یا لااقل كاهش می‌دهد و بتوانند با ارتباطی موثر جهت هماهنگ كردن و متناسب نمودن خواسته‌ها و نیازمندهای اقشار مختلف جامعه قدم بردارند.

همچنین در این همایش از سامانه نامگذاری اماكن و معابر شهر تهران رونمایی شد.

رونمایی از سایت به من بگویید چطور و تقدیر از مدیران شهری برتر در حوزه روابط عمومی و ارتباطات از دیگر برنامه های همایش مدیران برتر شهر ارتباطی پایتخت بود كه در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

دسترسی سریع