اگر برای سال جدید امكان برگزاری كلاس با رویكرد قبلی فراهم نشد باید الگوهای متفاوتی را در نظر داشته باشیم.
وزارت آموزش و پرورش برای چگونگی آغاز سال تحصیلی سناریوهای مختلف را بررسی كند
یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیتهایی كه كروناویروس برای برگزاری كلاسهای مدارس ایجاد كرده، موضوع تقسیم دانشآموزان برای حضور سه روزه در مدارس را امری مطلوب دانست و گفت كه لازم است برای سال تحصیلی پیشرو سناریوهای مختلفی را در نظر داشته باشیم.
به گزارش رادیو پیام به نقل از ایسنا درباره زوج و فرد شدن مدارس جهت كاهش ازدحام دانشآموزان در كلاسها، اظهار كرد: باید نسبت به رویكرد آینده فضای آموزشی كشور توجه لازم را داشته باشیم، چون آینده بیماری كرونا فعلا مشخص نیست به همین دلیل لازم است وزارت آموزش و پرورش در یك كارگروه تخصصی سناریوهای مختلفی را برای آغاز سال تحصیلی در نظر قرار دهد.
نماینده مردم بجنورد ادامه داد: از جمله اینكه اگر برای سال جدید امكان برگزاری كلاس با رویكرد قبلی فراهم نشد باید الگوهای متفاوتی را در نظر داشته باشیم. از جمله اینكه احتمال دارد برای كاهش ازدحام، كلاسها به صورت سه روزه تقسیم شده و دانشآموزان در دو بخش در سه روز متفاوت در مدارس تقسیم شوند.
این عضو كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: با وجود این موضوع امكان دارد تعطیلی پنجشنبهها تحت الشعاع قرار گیرد. در این موضوع باید در بحث آموزش مجازی نیز اقدامات لازم را انجام داد. برای مثال برای روزهایی كه امكان حضور دانش آموزان وجود ندارد بحث آموزش مجازی را در نظر داشته باشیم پیشنهاد ما این بود كه مجموعه دستگاههای مختلف و مرتبط با این حوزه كارگروهی تشكیل دهند و برای آغاز سال آموزشی در حوزه فضای مجازی بررسی لازم را داشته باشد.
وحیدی اظهار كرد: ما باید تمام ابعاد و موارد را برای سال تحصیلی آینده لحاظ كنیم. لازم است اكنون كارگروه مربوطه به این موضوع ورود كند و همه موارد را در اقدامات خود لحاظ كند. همچنین وزیر آموزش و پرورش به عنوان متولی این موضوع باید اقدامات لازم را انجام داده و سایر وزارتخانههای مرتبط با او همكاری كنند.
وی با بیان اینكه حتما رویكرد زوج و فرد شدن مدارس میتواند كمك كند، تصریح كرد: ما باید به هرحال ارتباط آموزشی را به نوعی با دانشآموزان برقرار نگه داریم به گونهای نباشد كه آموزش تعطیل بماند، در واقع باید رویكردی اتخاذ كنیم كه در بحث مدارس حتی اگر الگوی كاملا فعال را شاهد نیستیم، كاری كنیم تا ارتباط به صورت كامل قطع نشود.
انتهای پیام