رئیس مركز تحقیقات صداوسیما :شبكههای رادیویی آوا، جوان و پیام در ایام نوروز بیشترین میزان شنونده را در میان شبكههای رادیویی داشتند.
رئیس مركز تحقیقات صداوسیما از جابهجا شدن برخی حد نصابها در جذب مخاطب برنامههای نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبك رسانهای تولید در بحران توصیف كرد. به گفته علی طلوعی، حدود 80 درصد مردم در ایام نوروز مخاطب برنامههای رسانه ملی بودهاند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی طلوعی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به فعالیت این مركز در طول ایام عید برای افكارسنجی درباره سریالها و ویژهبرنامههای نوروز 1400 گفت: مهمترین تفاوت نوروز امسال با سالهای گذشته، ادامه یافتن بیماری منحوس كرونا و تأثیرش بر برنامهسازی در رسانهها بود.
وی تلاش رسانه ملی برای خلق لحظههای پرنشاط و شاد را ستود و متذكر شد: درحالیكه اكثر رسانههای دیداری و شنیداری دنیا پرچمشان نیمهبرافراشته بود، همكاران رسانه ملی نسبت به سالهای قبل با مجاهدت بیبدیل، پرتلاشتر ظاهر شدند و برای خلق لحظههای پرنشاط و آرامشبخش برای مردم در حد حماسه پیش رفتند.
طلوعی با اشاره به استقبال مناسب مخاطبان از برنامههای رادیو هم گفت: میزان شنوندگان رادیو در این ایام 21 درصد بود كه دراینبین شبكههای رادیویی آوا، جوان و پیام بیشترین میزان شنونده را در میان شبكههای رادیویی داشتند.
وی درباره مخاطبان خبر سیما گفت: بیش از 56 درصد مخاطبان خبر سیما را دنبال كردند و 40 درصد مخاطبان نیز بیننده شبكههای استانی بودند.