رئیس سازمان صدا و سیما با تاكید بر اینكه باید قدر نیروهای ارزشمند فعال در بخش صنعت را دانست و از آنها حمایت كرد، گفت: صنعت گران و كارآفرینان در قلب رسانه ملی جای دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دكتر علی عسكری در همایش روز ملی صنعت و معدن، افزود: بر این باوریم كه با داشتن فعالان اقتصادی و صنعتی، اگر همه توانمندیهای كشور را در قالب اقتصاد مقاومتی تجمیع كنیم، برغم تحریمها و فشارهای دشمنان، كشور ما میتواند از جمله قدرتهای بزرگ اقتصادی جهان شود.
رئیس رسانه ملی درباره راهبردهای صدا و سیما برای حمایت از تولید ملی و كالای داخلی، گفت: یكی از اقدامات صدا و سیما، تصویر سازی زیبا از ملت، كشور و كالای ایرانی در نقاط مختلف جغرافیایی است و هم اكنون به ده زبان پخش برنامه داریم كه از شرقیترین تا غربیترین نقاط جهان را در بر میگیرد.
وی گفت: همه كسانی كه راهبرد صادراتی دارند، راهبرد فرهنگی نیز دارند و تلاش میكنند تصویر ملت شان را زیبا جلوه دهند و در این زمینه نیز شبكههای بین المللی رسانه ملی با همكاری یك كمیته مشترك میتوانند به پیدا كردن و توسعه بازارهای صادراتی برای كالاهای داخلی حمایت و كمك كند.
علی عسكری افزود: كار دیگری كه میتوانیم انجام دهیم، انتشار رایگان تبلیغات صنعتگران و بنگاههایی است كه اشتغال زیادی ایجاد كردند.
وی گفت: بسیاری از صنایع در این باره اعلام آمادگی كردند و هم اكنون تیزر 40 شركت رایگان پخش میشود تا كمك كنیم اشتغال این شركتها پایدارتر شود و بتوانند محصولاتشان را بفروش برسانند.
علی عسكری افزود: اقدام دیگر شبكه ایران كالا است كه شبكه اختصاصی برای تبلیغ و فروش بنگاههای متوسط و كوچك ایجاد شده است كه پخش آزمایشی آن شروع شده است.
رئیس رسانه ملی گفت: ما آماده هستیم كه در تمام این زمینهها با وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت همكاری كنیم و این اهداف و راهبردهای بزرگ را از طریق حمایتهای رسانهای به سرانجام برسانیم.
علی عسكری افزود: كارهای اجتماعی بزرگ، كار میدانی و حمایت رسانهای میخواهد و ما در زمینه حمایت رسانهای آمادگی كامل را داریم.
وی گفت: وظیفه خاص صدا و سیما فرهنگ سازی برای كار و اشتغال و همچنین خرید كالای ایرانی است كه موجب اشتغال میشود.
علی عسكری افزود: علاوه بر این موارد حمایت از بازارها و كسانی كه متعهدند كالای ایرانی را بفروشند از دیگر وظایف رسانه ملی است و ما آمادگی داریم كه وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرستی را به ما اعلام كند تا بتوانیم از صنایع در این باره حمایت كنیم.
وی گفت: همكاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری جشنوارهها و معرفی برترین افراد و بنگاهها، برترین چهرههای صنعتی و صادر كنندگان و فرهنگ سازی در این باره از دیگر موضوعات مورد توجه است.
رئیس رسانه ملی با بیان اینكه آماده ایم برای محصولات ایرانی كار نشان سازی (برندینگ و برندسازی) كنیم، گفت: نیروهای قوی صنعت گر، پهلوانان میدان سازندگی كشور هستند.
دكتر علی عسكری افزود: نیروهای صنعتگر، خلاقترین، وزینترین، خدومترین و سازندهترین نیروهای كشور هستند كه با این ویژگیها نقش آنها در توسعه اقتصادی كشور با اهمیت وتعیین كننده است.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینكه معمولا فعالان صنعتی كشور دانش آموختگان نخبه و هوشمند دانشگاههای معتبر كشور هستند كه وارد میدان صنعت میشوند، افزود: این افراد بنگاههای صنعتی و اقتصادی ارزشمندی را راه اندازی میكنند كه حیات صنعتی ما متكی به آنان است.
علی عسكری خاطر نشان كرد: مدیریت و اداره بنگاههای بزرگ و كوچك یك هنر تمام عیار است كه احتیاج به مدیریت برجسته، هوشمندانه و هنرمندانه دارد.
رئیس رسانه ملی همچنین با تاكید بر اهمیت بالای توجه به بازار به عنوان شریان حیاتی اقتصاد كشور، تصریح كرد: حفاظت و صیانت از بازار وظیفه دولت هاست.
دكتر علی عسكری تاكید كرد: تحویل دادن بازار ملی به خارجیها، تحویل بخش حیاتی اقتصاد به خارجیهاست كه نتیجه آن اضمحلال صنعت و اقتصاد كشور است.
وی با اشاره به موضوع قاچاق كالا و ارائه آمار و ارقام در این باره، گفت: با شكل گرفتن قاچاق در یك كشور، امكان برنامه ریزی در صنعت سلب میشود و صنعت را تا مرز سقوط پیش میبرد و موجب از بین رفتن آرامش و امنیت صنایع میشود.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رهنمودهای موكد رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مبارزه با قاچاق كالا، افزود: ایشان فرمودند جلوی قاچاق را بگیرید و آتش بزنید و این جمله بسیار سختی است، اما مدیران ما حق این مطلب را ادا نكردند.
دكتر علی عسكری تاكید كرد: قاچاق باید در كشور قطع شود تا بنگاههای ما مصون بمانند.
وی با بیان اینكه اگر از بازار ملی صیانت شد تولید ملی و اشتغال نیز صیانت خواهد شد، افزود: نگرانیها، دغدغهها و اشتیاق هایی در خصوص صنعت وجود دارد و ما مشتاقیم كه جریان ویران گر قاچاق در كشور قطع شود، واردات بی رویه كالا قطع و منطقی و معقول شود، كالای ساخت ایران رشد روز افزونی پیدا كند و خرید آن نیز در كشور ایجاد شود و همچنین هر روز توانایی تولیدی و رقابتی ملت ایران افزایش یابد و حجم صادرات غیر نفتی نیز افزایش یابد.
دكتر علی عسكری با تاكید بر اینكه مشتاقیم در كشور شغل پایدار ایجاد شود، گفت: باید تعریفی از شغل پایدار داشته باشیم تا جوانان تحصیلكرده شغل پایدار داشته باشند.
رئیس رسانه ملی حمایت همه جانبه از شركتهای دانش بنیان را از راهبردهای رسانه ملی برشمرد و افزود: تامین مالی بنگاههای كوچك و متوسط در كشور ما نامفهوم و نامرتب است و باید تلاش كنیم كه تامین منابع مالی آنها معقول و مرتب شود و این موضوع باعث ورود تودههای انبوه فناوران و صنعتگران به بازار كار خواهد شد.
وی گفت: مشتاقیم كه فساد اداری از بین برود و بنگاهها آسانتر و بهتر فعالیت داشته باشند.
دكتر علی عسكری افزود: تناقض (پارادوكس) نفت و اشتغال باید مورد توجه دولتمردان و همگان قرار گیرد زیرا اگر دوباره فروش نفت ما زیاد شود نگرانیم كه این در آمد نفتی باعت كاهش تولید ملی و اشتغال در كشور شود.