وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ثابت ماندن تعرفههای پستی از سال 1398 اعلام كرد كه خدمات پایه پستی، شامل ارسال عادی و سفارشی مرسولات، 20 درصد افزایش مییابد.
به گزارش رادیو پیام از ایسنا، عیسی زارعپور در دیدار با مدیرعامل شركت پست، با تكذیب افزایش دو و سه برابری تعرفههای پستی، بیان كرد: طبق مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شده كه خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی 20 درصد برای مردم عادی، 50 درصد برای حقوقیها و دولتیها افزایش یابد؛ خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز 40 درصد، مطابق با تورم افزایش مییابد؛ زیرا تعرفههای پستی از سال 1398 تغییر نكرده بودند.
وی همچنین خاطرنشان كرد: باید طی 24 ساعت مكانیزمی راهاندازی شود و سامانهای ایجاد كنید كه اگر ریالی اضافهتر از قیمت مصوب گرفته شده، به افراد برگردانده شود. زارعپور خطاب به محمود لیائی -مدیرعامل شركت ملی پست- این شركت را موظف كرد به دلیل زمانگیر بودن فرآیندهای اداری ثبت شكایات، سامانه آنلاینی ظرف 24 ساعت آینده راهاندازی كند كه افراد شماره مرسوله خود را وارد كرده تا اگر هزینه اضافهای از آنها گرفته شده، به صورت سیستمی بازگردانده شود.
به گزارش ایسنا، در حالی كه روز شنبه اخباری مبنیبر افزایش دو برابری تعرفههای پستی منتشر شده بود، مهدی سالم -سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر گفته بود: افزایش چند برابری هزینه خدمات پستی تكذیب میشود. جای نگرانی برای كسبوكارهای خانگی و مشاغل بهرمند از خدمات پستی وجود ندارد.
پیش از این لیایی درباره تعرفههای پستی گفته بود: تعرفههای پستی در دی ماه 1400 در مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات مصوب شده و ما اجازه پیادهسازی آنها را داشتیم، اما به دلیل تصمیم ستاد تنظیم بازار كه تا انتهای سال بنا به دستور رئیس جمهوری هیچ تعرفه دولتی افزایش پیدا نكند، اجرای این مصوبه معلق ماند و به تشكیل اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بعد از سال جدید موكول شد.
او همچنین با بیان اینكه با تغییر تعرفههای پستی، از معضلی كه اكنون دست به گریبانش هستیم، رهایی پیدا میكنیم، گفته بود: ما در حال حاضر بین 10 تا 15 میلیارد تومان روزانه ضرر میدهیم، این ضرر هم بیشتر به این خاطر است كه هزینه تمام شدن قبول مرسوله، تجزیه مبادلات، رهسپاری و توزیع، تقریبا دو برابر نرخ تعرفه فعلی است. هر چقدر كه ما بتوانیم جلوی این ضرر را بگیریم، به سمت سوددهی میرویم.
انتهای پیام