قانونگذاران اتحادیه اروپا اعلام كردند گوگل احتمالات مجبور شود كسب وكار فناوری تبلیغاتی خود را برای برطرف كردن نگرانی ها درباره عملكردهای ضد رقابتی اش بفروشد.
به گزارش رادیو پیام از خبرگزاری مهر ، قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین تهدید كردند شدیدترین مجازات را برای شركت تعیین خواهند كرد.
كمیسیون اتحادیه اروپا اتهامات خود علیه گوگل را در حالی اعلام كرده كه تحقیقات درباره رفتارهای گوگل مانند ترجیح سرویس های تبلیغاتی خود بر دیگران را از 2 سال قبل آغاز كرده بود. این عملكرد گوگل نیز ممكن است به جریمه ای تا سقف 10 درصد درآمد جهانی اش منجر شود.
این خطری بزرگ برای گوگل محسوب می شود زیرا فناوری تبلیغاتی شركت درآمدزاترین بخش شركت بوده و 79 درصد درآمد شركت در سال گذشته را تامین كرده است.
در سال 2022 میلادی درآمد تبلیغاتی در سرویس های مختلف مانند جستجو، جی میل، گوگل پلی، گوگل مپس، یوتیوب ادورتز، گوگل اد منیجر، اد ماب و اد سنس به 224.5 میلیارد دلار رسید.
مارگارت وستاگر كمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا اعلام كرد گوگل باید بخش هایی از كسب و كار فناوری تبلیغاتی خود را بفروشد زیرا تغییر عملكرد شركت احتمالا تاثیری در رفتارهار ضد رقابت آن نخواهد داشت.
او در یك كنفرانس خبری گفت: به عنوان مثال گوگل می تواند بخش ابزارهای فروش خود، DFP و AdX را بفروشد. با انجام این كار تضاد منافع به پایان می رسد. البته می دانم این اظهار نظر تاثیرگذاری است اما انعكاسی از ماهیت بازارها، چگونگی عملكرد آنها است و همچنین نشان می دهد چرا یك تعهد رفتاری خارج از بحث است.
گوگل مخالفت خود با اتهامات كمیسیون را اعلام كرد.