توقف تولید سه مدل پراید توقف تولید پراید 132

مدیرعامل سایپا: تولید خودرو پراید132 متوقف شد و پراید 111 و 131 هم در چند ماه آینده از چرخه تولید كنار گذاشته می‌شوند.

1398/10/22
|
14:19
|

توقف تولید سه مدل پراید
توقف تولید پراید 132
مدیرعامل سایپا: تولید خودرو پراید132 متوقف شد و پراید 111 و 131 هم در چند ماه آینده از چرخه تولید كنار گذاشته می‌شوند.

توقف تولید پراید 132به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایپانیوز؛ سیدجواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تامین محصول جدید سایپا (رهام) كه با حضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه‌سازی و شركت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، با بیان اینكه هفته گذشته و 10 روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید132 متوقف شد گفت: تولید انبوه خودرو رهام در سال آینده، آغاز می‌شود و در مرحله نخست، 12 هزار دستگاه از این خودرو به بازار عرضه خواهیم كرد.
به گفته وی، سایپا طبق برنامه‌ریزی، در سال 1400، حدود 70 هزار دستگاه و در سال 1401، حدود 100 هزار خودرو رهام تولید خواهد كرد.
سلیمانی ادامه داد: دو محصول جدید دیگر در سال آینده و پنج محصول نیز در سال‌های 1400 و 1401 به بازار عرضه خواهیم كرد تا سبد محصولات سایپا كامل شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب كه همه فرایند طراحی این محصولات توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت كمك از خارج از كشور اجرا شده است، گفت: دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تكمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌كنیم.
سلیمانی با اشاره به هدایت 95 درصد درآمد‌های گروه سایپا به چرخه تولید، افزود: با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و كنترل هزینه‌های تولید، گروه سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.
وی تصریح كرد: در یك‌سال گذشته باوجود همه مشكلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو از روزانه كمتر از 700 دستگاه به 2000 دستگاه رسیده كه بیانگر استفاده حداكثری از ظرفیت‌ها است.
سلیمانی با بیان این‌كه سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در كشور برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده كند، گفت: در حال حاضر حدود 92 درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و ما آماده هستیم برای 8 درصد باقیمانده، زمینه لازم را برای تولیدكنندگان داخلی و شركت‌های دانش‌بنیان فراهم كنیم.
مدیرعامل سایپا خواستار همكاری شركت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربكس اتوماتیك شد و افزود: سایپا آماده مشاركت در اجرای این طرح مهم برای صنعت خودرو كشور است.
وی از داخلی‌سازی قطعات انژكتور و كیسه ایمنی هوا (ایربگ) نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه این دو قطعه جزو مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات بود كه توانستیم با همكاری طرف‌های ایرانی، تولید آن‌ها را نهایی كنیم.
مدیرعامل سایپا اضافه كرد: تولید قطعات باكیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی، اولویت مهم سایپا در همكاری با قطعه‌سازان و شركت‌های داخلی محسوب می‌شود.

دسترسی سریع