وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری، «راهبری و هدایت شبكه آموزشی دانشآموز در دو مقطع آموزش ابتدایی و متوسطه» را معاون آموزش ابتدایی و معاون آموزش متوسطه محول كرد.
هدایت «شاد» به معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش سپرده شد
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری، «راهبری و هدایت شبكه آموزشی دانشآموز در دو مقطع آموزش ابتدایی و متوسطه» را معاون آموزش ابتدایی و معاون آموزش متوسطه محول كرد.
هدایت «شاد» به معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش سپرده شد
مركز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: با همكاری و پیگیری مستمر مجموعه همكاران وزارت و گروه فنی و پشتیبانی، شبكه آموزشی دانشآموز(شاد) به بهرهبرداری رسیده و در حال حاضر توسط مجموعه گسترده خانواده تعلیم و تربیت در سراسر كشور در حال نصب و بهرهبرداری است. این شبكه صرفاً بستری كارآمد برای برقراری رشته ارتباطی مدرسه و دانشآموز است و بهرهبرداری از آن و به ثمر رسیدن تلاشهای انجام شده برای ارتقا و تحول نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط فعلی (كه احتمالا تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت) و نیز ایام پساكرونا، مستلزم هوشمندی، اندیشه ورزی و بهره گیری از نظرات صاحبان خرد در حوزههای مختلف تعلیم و تربیت در عین فعالیت و مدیریت جهادی است.
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری «راهبری و هدایت شبكه آموزشی دانشآموز در دو مقطع آموزش ابتدایی و متوسطه را مطابق محورهای زیر به رضوان حكیم زاده معاون آموزش ابتدایی و علیرضا كمرئی معاون آموزش متوسطه محول كرد.
محورهای مدیریتی این ابلاغ دستوری شامل آشنایی تفصیلی و تسلط بر تمام ابعاد مدیریتی، آموزشی، پشتیبانی و امكانات مجموعه، مدیریت لازم برای نصب، كسب آموزشهای لازم و بهرهبرداری بهینه توسط تمامی زیرمجموعه آموزشی اعم از كاركنان ستادی، مدیران استانی، شهرستانی و مناطق، كادر آموزشی مدارس، معلمان و دانش آموزان، نظارت دقیق و مستمر بر ایجاد و تشكیل كلاسها با مشاركت دانشآموزان، معلمان و سایر عوامل مشابه فضای حقیقی، تعمیم حداكثری الزامات حقوقی و قانونی فضای كلاس حقیقی به كلاس مجازی برای تضمین مشاركت حداكثری، بهرهگیری از ظرفیت شبكه و فناوریهای داده كاوی برای الكترونیكی و برخط نمودن فرایند نظارت و ارزیابی شاخصهای آموزشی( مانند كیفیت تدریس، محتوا و مهارت دانش آموزان و معلمان) در سطوح مختلف (ستاد، ادارت كل و مناطق)، اجرای تمامی امور لازم برای افزایش بهره وری نظام تعلیم و تربیت با استفاده از شبكه ایجاد شده، است.
همچنین محورهای محتوایی ابلاغ شده از سوی وزیر آموزش و پرورش شامل اخذ بازخوردهای مستمر از كاربران به خصوص والدین و معلمان و تامین محتواهای متنوع متناسب با نیازها و شرایط گوناگون مخاطبان، برنامه ریزی و تلاش برای آموزش والدین برای ایفای نقش همكارمعلم در كنار دانشآموزان، برنامهریزی و ارائه راهكارهای عملیاتی برای استمرار بهره برداری از شبكه ایجاد شده در آینده به خصوص در ایام پساكرونا، برنامه ریزی برای تحقق اهداف نهایی آموزش با هدایت اوقات فراغت دانش آموزان و ایجاد مهارتهای تعامل، همكاری و حل مسأله در آنها با استفاده از امكانات شاد، برنامهریزی برای تعریف فرایندها، تولید محتوا و جلب مشاركت بیشتر خانواده و والدین در فرایند آموزش متناسب با ایام قرنطینه و حضور دائم دانشآموز و والدین در منزل، است.
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغ این دستور به معاونین مربوطه، بر ارائه گزارش كمی از قبیل تشكیل كلاسها و مشاركت مخاطبان به صورت روزانه و گزارش موارد محتوایی و اندیشگی حداكثر به صورت هفتگی تأكید كرده است.
انتهای پیام/