مدیركل تامین اجتماعی كردستان: فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شد

مدیركل تامین اجتماعی كردستان گفت: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تكفل آنان به شعب و كارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

1399/04/25
|
09:07
|


فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شد
مدیركل تامین اجتماعی كردستان گفت: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تكفل آنان به شعب و كارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

صباح قریشی ظهار كرد: برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد برابری های اجتماعی و تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و ایده آل یكی از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است كه خوشبختانه بستر مناسبی را برای تامین رفاه بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم آورده است.

وی افزود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تكفل آنان به شعب و كارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود. در این راستا بررسی و كنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تكفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در كلیه مراكز درمانی اعم از ملكی، غیرملكی طرف قرارداد و پزشكان، با استفاده از یكی از روش‌های جایگزین شامل ؛USSD ، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir انجام خواهد شد.

مدیركل تامین اجتماعی كردستان تصریح كرد: در صورتی‌كه بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "1420" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام كند.

وی ضمن تاكید بر انجام بهینه امور در سازمان و رعایت تكریم ارباب رجوع و اشاره به فرآیند جدید انتصابات بر اساس شایسته سالاری و شایسته گزینی در سازمان تامین اجتماعی عنوان كرد: از زمان مدیریت دكتر سالاری مدیر عامل سازمان این فرایند به صورت قانونمند و بر اساس ضوابط در حال اجراست و با اعلام فراخوان سراسری مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی و عمومی برای انتصابات، آزمون سراسری مدیران آینده با شركت و همكاری سازمان سنجش كشور در سال 1398 برگزار گردید وهم اكنون تمامی انتصابات در سطح مدیر كل، معاونین اداره كل، روسا و معاونین شعب و همچنین روسای ادارات اداره كل از بین 20 نفر اول آزمون هر استان با معرفی به كانونهای ارزیابی و طی مراحل شایسته گزینی انجام می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره كل تامین اجتماعی استان كردستان، قریشی به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه شدگان اشاره كرد و ادامه داد: بیشترخدمات سازمان تامین اجتماعی در این سامانه تعریف شده است كه بیمه شدگان و كارفرمایان این سازمان می توانند كلیه خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

وی استفاده از فناوری های نوین در جهت خدمت رسانی را لازمه پویایی سازمانها دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و نیز پیشرفت تكنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درك صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الكترونیكی به منظور ارتقا كیفت خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مراجعین گام برداشته و كاهش تردد درون شهری، قطع زنجیره كرونا و صرفه جویی در وقت و هزینه ذینفعان را از جمله مزایای اجرای این طرح ذكر كرد.

مدیركل تامین اجتماعی كردستان با بیان اینكه تعداد كل بیمه شدگان اصلی در استان كردستان در حدود 206 هزار نفر بوده گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیكاری 3 هزار و 897 نفر و تعداد كل پرونده مستمری بگیران استان كردستان چیزی در حدود 39 هزار پرونده است.

وی با اشاره به اینكه درصد جمعیت تحت پوشش نسبت به جمعیت استان حدود 39.9 درصد است اظهار كرد: درخصوص مقایسه مصارف تعهدات استان كردستان در بخش بیمه بیكاری در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 9.04 درصدی را شاهد بودیم.

انتهای پیام

دسترسی سریع