استفاده از ماسك و ضد عفونی كردن مرتب سرویس های بهداشتی برای در امان ماندن از كرونا در اداره ها باید رعایت شود.
اداره و یا محیط كار محلی است كه ویروس كرونا وجود دارد و احتمال ابتلا به این بیماری زیاد است .
می توان با رعایت چند نكته ازانتشار این ویروس جلوگیری كرد.
رعایت فاصله
رعایت بیش از یك متر فاصله بین خودمان و مشتری الزامی است. نصب یك اطلاعیه كوچك برای یادآوری این موضوع درمحل كسب بسیار كمك كننده است، اما كافی نیست. بهتر است هنگام اضافه شدن مشتریان و كم شدن فاصله بین آنها، یادآوری كنید كه برای حفظ بهداشت خودشان بهتر است یكی یكی وارد مغازه بشوند و فاصله را رعایت كنند.
ضدعفونی
مناطقی كه تماس بیشتر دارند، ترجیحا بعد از هر بار تماس به طریق مناسب ضدعفونی شوند. دستگاه كارتخوان در این مورد اهمیت ویژه ای دارد. دستگیره ها، ترازو، كارتخوان، تلفن و موبایل، خودكار وسایر وسایلی كه با آنها تماس دارید منابع مهمی برای آلودگی هستند.
تب سنجی
هنگام ورود با تب سنجی الكترونیك از ورود مراجعین تب دار ممانعت كنید. تابلوی بزرگی باید به مراجعین تذكر دارد كه در صورت داشتن علایم سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند. به همه مراجعین یادآوری كنید كه فاصله فیزیكی بیش از یك متر را از سایر مراجعین و كاركنان رعایت كنند و در صورت عطسه یا صرفه با دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند.
اطلاع رسانی ویادآوری
كارمندان حتما در زمینه شستشوی مرتب دست، استفاده صحیح از ماسك و دستكش و عدم تماس دست با دهان، بینی وچشمها آموزش ببینند.پوسترهای مناسب برای آموزش شستشوی دست، رعایت فاصله، عدم تماس دستها با چشم، بینی، دهان و استفاده ازدستكش باید درمحلهای مناسب به ویژه درجلوی صندوقها نصب شود. كارمندان ومتصدیان فروش هم ازیادآوری شفاهی این نكات با روی گشاده دریغ نكنند.
خود مراقبتی
شرایط فعلی شرایط معمولی نیست و طبعا انتظار نمی رود نتیجه كار همه بلافاصله به سطح ایده آل برسد.چون نمی توانیم مهارت های همیشگی مان را در این شرایط هم داشته باشیم، استرس پیدا می كنیم؛ بنابراین برای كنار آمدن با شرایط جدید همگی به زمان نیاز داریم. بهتر است در مورد این موضوع باهم صحبت كنیم. كمك كردن به همدیگر می تواند بار روانی مان را هم سبك كند.