رئیس كمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارشها برای ساخت هر كیلومتر از آزادراه تهران-شمال حدود 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
به نقل از خانه ملت، آقای محمدرضا رضایی كوچی با اشاره به تعیین ردیف اعتباری 230 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال در لایحه بودجه سال 1400، گفت: بر اساس برنامه ریزی دولت قرار است كه بخشی از فاز دو این پروژه تا سال 1400 و مابقی پروژه طی زمان مشخصی مورد بهره برداری قرار گیرد، اما به نظر میرسد كه با روند تخصیص اعتبارات، اجرای این پروژه و افتتاح آن چندین سال به طول بیانجامد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارشهای واصله، برای ساخت هر كیلومتر از آزادراه تهران-شمال حدود 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است، حال چگونه دولت میخواهد با بودجه 230 میلیارد تومانی، این پروژه را به پیش ببرد.
روند اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال نباید به اعتبارات دولتی متصل شود
وی در ادامه گفت: در شرایط كنونی بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانكار پروژه آزادراه تهران-شمال مشغول به فعالیت است و بر اساس توافق میان این بنیاد و وزارت راه و شهرسازی، قرار است كه اعتبارات این پروژه به صورت 50 درصد از سوی دولت و 50 درصد از سوی بنیاد تأمین شود. اما به نظر من روند اجرای این پروژه نباید به اعتبارات دولتی متصل شود.
لزوم واگذاری سهم 50 درصدی دولت در پروژه آزادراه تهران-شمال به بخش خصوصی
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر من دولت باید سهم 50 درصدی خود را در پروژه آزادراه تهران-شمال به بخش خصوصی واگذار كند تا شركتهای خصوصی با همكاری بنیاد مستضعفان، این پروژه را به سرعت عملیاتی كنند، در غیر این صورت یا باید چندین سال منتظر اجرای پروژه باشیم و یا اینكه دولت باید بخش اعظمی از بودجه خود را برای تكمیل این پروژه در نظر بگیرد كه این مسئله نیز امكان پذیر نیست.
پروژه آزادراه تهران-شمال با اعتبارات فعلی تا سه سال آینده نیز به پایان نمیرسد
رئیس كمیسیون عمران مجلس همچنین گفت: اگر پروژه آزادراه تهران-شمال همچنان به بودجههای عمرانی دولت متكی باشد تا سه سال آینده نیز مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.